Nuffnang Ads

Thursday, November 15, 2012

Salah Nombor Pula

Assalammualaikum dan hai.
 
Sedar nda sedar, setahun sudah aku pakai saga, setahun juga tanpa atoz. Nda terasa kan. Jadi roadtax kereta habis 15hb ni, minggu lepas lagi aku sudah renew. Sebab aku sibuk dengan pelbagai urusan, jadi aku minta tolong satu ejen ni buat. Bapaku biasa minta tolong dia ja. Jenny ni memang biasa renewkan roadtax kereta family kami.

Mau dijadikan cerita husb tanya mana polisi insuran tu. Aku sms lah Jenny, minta tu polisi. Mungkin dia lupa attach ka apa kan.
 
Syok je aku susun ayat di sms tu. Tetiba dia reply, siapa ni? Saya tidak faham apa kau cakap.
 
Whatttt?!
 
Terus aku explain lah siapa aku and how she helped me with the renewal and now I hope to have the policy whatsoever kan. Message sent.
 
Tetiba. Aku teringat sesuatu. Astaga astaga astaga! Ini Kak Jenney wartawan tuu. Ohmygad. Cepat cepat aku sms, sorry silap nombor. Dia reply, saya tahu kau salah orang tapi mana kau tahu nama saya?
 
Patutlah aku hairan kenapa aku save nama Jenny as Kak Jenney. Astaga. Salah rupanya. Terus aku explain lah.
 
Yang sebenarnya, Kak Jenney ni senior editor aku masa di Daily Express. Kami terjumpa balik awal tahun ni, masa dia quit SPH dan kerja di Insight Sabah. Office Insight ni sebelah AMC ja di Likas Square. So I wasnt sure she remember me or not. Tahulah kerja macam diorang ni hari hari jumpa orang, manalah mau teringat sama aku kali kan. Tapi to my surprise, dia ingat aku! Ah terharu saya.
 
Terima kasih kak sebab ingat saya dan doakan yang baik baik untuk saya. Thank you.
 
 


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers