Nuffnang Ads

Thursday, February 14, 2013

Ramblings : of Valentine

Assalammualaikum dan hai,

Pagi tadi aku bangun lewat. Awal dah sebenarnya, tapi Bob kasi off lampu after Subuh tu. Masalahnya curtain bilik kami tebal amat, jadi kalau off lampu matahari tegak pun masih rasa Subuh. Jadi, that's explain why aku bangun jam 7.42 am. I KNOW. Scary betul kalau terlambat bangun macamtu kan. Tu pun bapa ketuk pintu kalau nda, tsk tsk tsk.

Pastu mau drive sejauh 40km ke Likas Square. Pastu teringat Najib lawat Beaufort-Papar hari ni. Ohmy, jem lah tu. Pastu teringat lagi, mau hantar mom pergi MUIS. Oh my. Bangun ja jam 7.42 am. Cecepat mandi. Bersiap. Mind u, aku kalau bersiap nda lama, tapi ada tapi, pilih baju sama adjust tudung kemain berkurun lamanya. Kejap kejap tukar kalau nda sesuai di hati aku. Entahlah macamana boleh nda sesuai di hati, padahal baju aku, aku beli. Kahkahkah

Kalau sudah bangun lambat, janganlah bermimpi indah mau iron baju mahupun pakai baju yang perlu di iron. Pakai lah apa ja ada. Mujur sekarang ni crinkle fashion is very in. Baju tudung kusut orang ingat crinkle style. LOL.

Pastu damage nya aku rasa sebab tudung instant (kegemaran) semua kena cuci weh. Nangis nangis. Shawl mau iron lagi T_T Last last, aku pakai shawl chiffon dalam stok tu. Dalam hati mau nangis neh sebab sudah aku pakai aku punya warna hitam haritu, ni grab dari stok. Ingat mau lilit gaya Sepet lah hari ni. Ceh. Kelam kabut pun ada hati mau ber-style bagai. Tampo kang.

But, amazingly cara lilit Sepet tu senang dan sedap dipakai :) Alah yang belah pendek belah panjang style tu bah. And aku takperlu pakai inner sebab shawl tu dua layers kan, dia tebal. Tak perlu risau nampak rambut oii. Amazingly this style suits me well. Aku hantam hantam ja tapi cantik juga. Tudung weh cantik bukan aku. Perasan betul.

Note : Cara Sepet tu boleh baca sini


So, itu saja aku mau cakap. Shawl ni RM20 k. Kbai.

PS : Aku takpernah sambut Valentines seumur hidup ni. Aku selalu ada cerita buruk di 14 February. Kahkahkah Jangan tanya kenapa.

PSS : Hey, apa tu cerita budak jatuh dari tingkat 6 Berjaya Times Square tu? Aku baru limpas lalu sana beberapa minggu lepas bah.

PSSS : Kamu tau tu kes Shila-Sharnaz? Aku side bapa Shila, bapa aku side Shila. Bukan sepatutnya bapa paham perasaan bapa kah? Eh. Ada lagi cerita Shila tu.

PSSSS : Boleh je aku buat muka muka poyo macam di atas tu di ofis. Why not? Padahal, diorang semua masuk training, aku tinggal di ofis siapkan report sama manpower March. Kahkahkah

PSSSSS : Bhahaha sebenarnya tiada cerita Valentine pun.


2 comments:

Cinoi said...

Ditipu oleh tajuk aku wuuuuuu

Dayz J said...

@Cinoi :
Maafkan daku. Haha

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers