Nuffnang Ads

Saturday, February 16, 2013

Sale : Bawal Manik, Chiffon Shawl, Bawal Stripes, Romantic Pallete, Bib Necklace // Kota Kinabalu

Assalammualaikum dan hai,

Sorry lah sebab aku lambat check balik entry blog Bawal Manik tu. Semuanya sudah sold, tapi ada juga yang masih tanya. Sorry ya. Tapi batch seterusnya akan ada jenis macam tu juga, dan harga akan jauh lebih murah, sebab aku sudah dapat pembekal yang bagi harga lagi murah :)) *shuffling*

Ni batch ketiga yang kami offer. Siapa -siapa yang datang jumpa di office ka rumah ka, sempat lah kamu belek-belek ah. Tapi kalau minta pos tu tak dapat lah kan. Untuk setiap design tu kami cuma ada 1 piece sahaja. Untuk blog readers ni (yakni kawan-kawan aku lah kan), boleh lah kenyitkenyit mata DM dan PM aku ya, sebab kita boleh runding harga *winklagi*, apatah lagi kalau kamu beli 2 ke atas, boleh bagi harga cincai. (Harga cincai? What term is that?!)

REMARK : Setiap satu item memang satu design / colour sahaja. Aku sengaja beli borong supaya boleh jual balik. Sebab tu kalau orang nego, memang aku boleh bagi murah lagi. Sebab aku sendiri punya kan ( tapi ada satu rakan niaga juga tolong tolong jual). Kira yang ni harga siling (konon) Jadi, kalau ada yang request jenis tertentu tu, mungkin tiada lah buat masa ni, in future maybe :) Tapi, kalau kebetulan masa kamu view ni and happen to know ada tempat lain jual murah lagi, aku berbesar hati kalau kamu boleh inform aku. Mau juga tahu pemborong tu. Kalau ada yang mahal kamu rasa, pun inform aku sebab mungkin aku borong atas borong juga, sebab tu aku dapat mahal. Feel free juga to PM me kalau ada sebarang komen k. Atau mana tahu kamu mau beli 3,4 helai kah, tapi not enough cash ka, mau tunggu hujung bulan kah apa, pun pm saja, aku okay ja. // (Ada ka orang berjual begini ni?)


UPDATE : 
Chiffon Shawl : CS 10, CS 5, CS 8 - SOLD-
Bawal Stripes : BS 1 - SOLD-
Chiffon 2 Layers : TC 1 - SOLD-
Halfmoon 2 Layers : HS 1, HS 3 - Booked-

1 - HALFMOON 2 LAYERS, RM 27 ONLY

PURPLE : Available
BROWN : Available
ORANGE : SOLD
PINK : SOLD

Ni gambar aku pakai yang oren tu. Yang oren ni aku beli dua, satu aku punya, satu untuk jual.



Halfmoon ni, potongan dia memang macam bulan separuh (nama pun halfmoon ken). Kira cam bulatan, jadi separuh. Kain lembut, senang mau adjust, paling penting sebab dia bulat jadi dia bagi better coverage di bahagian chest. Aku tau lah sebab aku pakai juga ni kan. Harga RM27. Harga pasaran aku biasa nampak macam RM35.

2 - TUDUNG CHIFFON 2 LAYERS + AWNING, RM25 ONLY


PURPLE, PINK (SOLD)

Yang ni jenis ekspress. Main masuk ja. Awning dia jenis keras. Yang ni aku beli sebab kawan aku minta beli. Tiadalah 3,4 layers bagai sebab kawan aku request 2 layers ja kan. Dia bilang banyak lapis nanti dia bertrip jadi datin. Aku tanya sehelai jual RM35, kalau beli 10 baru dapat harga borong. Tu aku borong dan jual balik. Di KK aku pernah nampak paling murah pun RM32. Tapi aku jual balik RM25 ja. Nda untung pun, cukup cukup cover untuk harga berat dia dalam luggage balik KK ja.


3- CHIFFON SHAWL 2 FACES, RM20 ONLY

Peh, 2 faces gitew. Yang ni aku beli sebab aku suka dia dua layer. Nda nipis. Boleh guna both sides. Sekarang aku tahu sudah, kalau beli shawl, better beli yang ada jahitan keliling, supaya mudah dibentuk time pakai. Aku kan pendokong setia Amira Chiffon Shawl yang As jual. Dari situlah aku terminat beli yang ni, sebab dia ada dua colours. Kalau satu minggu pakai shawl yang sama pun orang tak perasan sebab lain colours. Hahaha So, harga dia RM20 sahaja. Kalau kamu minat yang satu colour sahaja, boleh pergi beli tempat As k? Aku belum pakai shawl 2 faces ni lagi, tapi ni gambar masa aku pakai As punya, dia lebih kurang ja ni, cuma yang ni dua lapis :)


contoh lah. Yang ni colour merah - hitam :)


Ni contoh yang aku pakai Amira Chiffon Shawl

PS : Aku update part tudung sampai neh dulu k. Nanti aku update pasal Tudung Bawal manik dan stripes ala Juma tu, jika ada masa. Haha 

Oh ada lagi yang tiada belum ada dalam so-called-katalog tu. Aku juga ada beli lebih barang-barang ni kalau kamu mau, palet mekap dan statement necklace. 

4. PALET MEKAP, RM 40

Sebetulnya, palet mekap aku sekarang memang brand ni. Lama sudah aku beli, tapi tahan masih sampai hari ni. Jujur ni, mekap ni memang brand-less tapi colour dia tahan lama tau. Aku pakai yang ni lah selalu. Aku suka sebab warna memang menyerlah, melekat dan senang blend. Banyak orang pakai ni. 


// credit photo dari blog CNP. (Terima kasih)

 //credit gambar dari NisaKay . (Terima kasih)

Tapi tapi tapi, stock yang ada dengan aku bukan macam ni punya. Ceh macam tipu je tau. Letak gambar lain jual barang lain. Hahaha. Maksud aku, jenis Miss Rose ni eyeshadow dia lebih kurang macam di atas ni lah. Cuma palet nya lain lain. Miss Rose (ada lagi satu, Romantik punya, satu company juga) ni jenama dari Dubai. Yang aku ada jenis yang ni :

Romantic Color Eye Shadow, RM 40


Ada 120 eye shadow (shimmer/ glitter/ 3d )
Bentuk dia macam sebuah purse

Aku pernah nampak orang jual sekitar harga RM40-RM60 macam tu lah. Aku pun mau beli dulu, tapi aku rasa macam mahal pula sampai RM60. Beli yang murah murah tapi nda puas hati sebab aku tetap mau aksi sampai hajat pakai ni. Boleh camtu? Tapi masa beli yang ni, aku terbeli tempat yang mahal, aku beli pun harga RM50 :( I is sad.

Ada lagi satu jenis, Romantic Palet, RM40 - SOLD - 



Yang ni aku tengah pakai sekarang. Belum habis lagi. Aku suka blend colour mata, nda lah champin hoh tapi youtube kan ada :) 

Ni sample hasil. Bhahaha nda nampak pun eyeshadow tu blend kan. Tapi yang ni aku tiada guna eyeliner, aku just guna eyeshadow black kasi smudge di garisan mata sahaja. Biasanya untuk mata aku cuma guna brown dan gold, sometimes purple. You guys the pro one lagi lah champin kan. Hiks

5. BIB NECKLACE, RM22

Macam Kim K pakai neh hah.

Statement/Bib Necklace kan 'in' sekarang. Aku coba cari kan harganya sampai RM30 plus plus pun ada. Macam mahal pula aku rasa. Jadi bila aku nampak harga kurang dari itu aku belilah banyak. Jadi, aku jual balik RM22 sahaja. 


So, itu saja. Kalau mau beli, feel free lah to email dayzlicious[a]gmail.com ya. Yang sudah friend di FB/Twitter, silalah PM DM k? Kbai. And thanks.


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers