Nuffnang Ads

Wednesday, April 03, 2013

Epal Pick and Pay

Assalammualaikum dan hai,

Semalam eh eh kemarin aku pergi pick and pay. Ni lah susah kalau supermarket ada di bawah office ni, membeli seja aku. hari hari masuk, kejap kejap beli bliss, kejap kejap beli cadbury, kadang beli epal sebijik 80 sen pun masuk pnp, eh itu orang lain lah.

Hah. Cakap pasal epal.

Kemarin after work aku singgah beli barang mentah di pnp. time bayar, cashier tetiba unjuk buah epal sama oren bagi aku. aku macam pelik, dia bagi isyarat suruh simpan. dalam hati aku, eh teruk juga pnp ni, takkan customer disuruh susun buah yang orang nda jadi ambik. tapi aku ikut juga lah. aku ambil buah pastu sebab aku taktau simpan mana, aku unjuk bagi pekerja di tempat timbang. terus pekerja tu tanya, kenapa, nda jadi eh? dimana kamu ambil ni?. Terus aku jawab, entah saya nda tau dari mana tu, Cashier yang suruh saya simpan. Terus dia tanya cashier tu, cashier tu tanya aku balik, itu bukan kamu punya kah? Aku geleng, bukan lah. Dia bilang, eh siapa punya? Ala macik tadi tu kali. Terus dia kejar macik tu, sebab tu epal sudah kena punch-in dalam cash register. Aku gelak-gelak lah. 

Lucu bah.

Yang si bodoh ni (read : aku), disuruh simpan pun buat juga. Hahahah Itu saja. 

Tak lucu pun kan.

PS : Entah. Aku nda tahu harga epalnya disana. Yang aku tau, anggurnya mahal, tapi sedap. Seedless kan, RM11-14 macam tu. Aku kan suka anggur. Dan salad buah. Sedap dap dap. Dab bliss juga. Perisa mangga.


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers