Nuffnang Ads

Monday, February 20, 2012

His belongings.

 

1

Pernah kah kamu terfikir satu hari nanti kamu akan tolong packing barang keliks kamu, untuk diberi pada keluarga dia, di hari pengebumian dia?

 

Aku tak pernah terfikir. Aku ingat dia akan packing sendiri barang bila dia left us, to resign our current damn job and be in better place.

 

Sungguh. Sejak dia kemalangan hari tu, never came in my our mind that it’ll happen like this. The worst we ever thought, dia lumpuh, terpaksa balik kampung tanam jagung. Serius.

 

Tapi. Tuhan memang nyata lebih tahu apa yang terbaik. Sekelipan mata dia pergi. Betul sekelipan pada perasaan aku. Sebab, last aku jumpa dia masa second visit di QEH, masa dia tunggu ambulans bawa dia balik Keningau. His condition was not that bad, jauh lebih baik dari our first visit. We jokes around, ingat nak sign di simen tangan dia, ingat-ingatan dia jauh di kampung kelak. Tapi, itulah…

 

Susah mau explain perasaan itu. Kami semua GBT staff jumpa hari-hari. Betul hari-hari. Isnin sampai ke Ahad. Dan, ada masa bukan jumpa 8 ke 5, tapi sampai after office hour. Masa sama-sama assist. Masa sama-sama jaga kaunter. Hari-hari jumpa. Sedang dia kemalangan dan cuti panjang itu pun kami rasa kehilangan. Hilang punca. Dalam GBT meeting kurang satu kerusi, tapi kami tahu dia akan balik, sooner. Tapi itu lah….

 

Tadi Mas kemas drawer dan pantry dia. Kau paham kah perasaan kau tengok meja keliks kau yang kau jumpa hari-hari tu tiba-tiba kosong? T_T Semua barang dia been packed and will be send to his family tomorrow. Tinggal bunga dia sahaja. Untuk kenangan kami semua.

 

Esok, most staff lama naik pergi Kg Marasak Keningau. Final respect. Some of his center owner too, I heard. Ada yang trainer rapat dengan dia turun dari Sandakan. Tadi lunch dengan one of his trainer pun aku rasa sebak, sebab trainer tu sendiri mata merah. Dia bilang, dia dengar berita tu, terus dua center di situ tu tiada mood mau teruskan kelas. He was really hoping semua ni mimpi. Kami juga.

 

Pedulikan boss dissapproved us to go. Boss cuma approve 8 orang sahaja, GBT outstation dan 3 manager. Aku dan Kok feel a bit dissapointed, sebab sampai ke tahap itu boss berkira. Selama ni dia minta kami jangan berkira sangat bantu membantu sesama keliks, now that the bond is strong, she wants us to miss our last respect?? No way. Potong sahaja lah gaji aku. Why not, he’s our friend, this is our last meet, we wont let ‘a disapproval’ brings us down. Aku peduli apa. Masa-masa begini lah terserlah betul boss punya sikap tidak bertimbang rasa. Kalau majlis suka suka, boleh lah kami ignore. Ini funeral. FUNERAL, boss.

 

I remembered the other day, during entah apa meeting (tapi top management punya), and all the leader has been asked, apa ciri penting seorang leader. I remembered, our director kata a good leader harus ada empathy. WHERE'S YOURS??

 

Nyatalah. Cakap memang pandai.

 

 

1 comment:

rose farina said...

RIP jack. antara teman terbaik yang saya pernah ada. bunga atas meja dia tulah bunga saya yang dia mau betul masa saya keluar dari sana. good bye Jack. :'(

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers