Nuffnang Ads

Friday, September 06, 2013

Hello Sept (lah sangat)

As Salam dan hai,

And so, mum and dad balik sudah from KL sending the little brother. Their trip was like KL-Melaka-Batu Pahat-Melaka-KL. I'm sad that I missed the trip. :(

Reserving the AL for Nov.

So, I keep kasi ingat mom ; dont cry there lah. Nanti the brother will feel sad (?). The truth is, none of us ever stay from home this far. Aku belajar dulu pun tinggal hostel tapi di Lintas je kot. Gila dekat hokay. Pergi shopping groceries di Wawasan pun siap terjumpa bapa aku. Haha Didi pun rumah sewa di area Menggatal during Poli years, but yes masih area KK kan. Ainal ja nda pernah stay hostel, dia memang home-type. Nevel rebel of trying to live away from parent. Dia memang peliks. Takpe.

Tapi ini Johor kot. One week before tu, my dad memang bising lah, sebab dia masih lagi sibuk di restoran. So bapa bising lah sebab dia belum packing, apa-apa dokumen pun entah siap kah sudah belum. Jadi bapa aku warning dia mesti balik rumah at least 2 hari sebelum jalan. Terpaksalah dia pulang. Kahkahkah

Ni one week sudah dia mulakan kehidupan baru di BP. Harap-harap dia okay. Aku rasa dia okay. Cuma aku risau dia belum switch on student mode dia. Dia kan lepas habis study sempat kerja construction few months, lepas tu convo last April terus tolong di kedai. Aku dengar dia yang selalu pergi pasar urus bahan mentah di pasar, buka dan tutup kedai hari-hari. Jadi aku rasa dia memang susah mau switch on student mode dia. Yang aku lucu (dan kasihan), masa dia di sini, dia memang driving. Aku nda rasa dia pernah pun naik bas. Ni di sana terpaksalah naik bas. 

Semalam mak tanya. Ada Ahai telefon kah? Aku cakap tiada. Ada juga diorang mom call, tapi dia nda sambut kalau sambut pun cakapnya kejap ja. Aku bilang mungkin busy dan mau sesuaikan diri kot. Tapi dia call adik aku, terus mak aku terkejut. Kenapa dia call? Didi bilang, Ahai call dia kasi ingat aku untuk bayar bil Astro restoran, sama bil karan, bil air semua. Itu ja.

Jauh-jauh dia sana dia call kasi ingat suruh bayar bil astro restoran?!
Nda apa lah. 4 tahun bukan lama. Insya-Allah nda terasa. :)
Macam Ainal lah. Dulu 4 tahun lepas dia pegang beg aku masa aku convo.
Tahun ni dia pula convo. Memang nda terasa pun.

Jadi aku tinggalkan kamu dengan gambar dipinjam dari FB bapaku. Bapa sama mak memang kuat main FB. Kuat update status. Sepanjang di KL, malar mentag aku sama bungsu. Mau kasi jeles minum coconut shake ah tu. T_T

See, padahal aku nda ada pun ikut. Ipar aku betul betul ingat aku di KL.


Ni aku perasan adik post tengah malam. Rindu main wifi di shesa lah tu. 
Perasan hot ramai orang mau add wechat dia. Please lah. * tangandibahu, matakeatas*




No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers