Nuffnang Ads

Wednesday, September 04, 2013

Lelaki tolong pegang beg?

As Salam dan hai,

Kehkehkeh

Pagi tadi bah, di hotfm ada topik ini ; lelaki pegangkan beg wanita, macho or hancus?
Antara komen best-best;

Isteri dah jaga kita sepanjang hari. Takkan jagakan beg dia pun kita tak boleh?
Saya ok je. Takde masalah. Kadang-kadang bila isteri beli handbeg, dia siap tanya saya lagi, ngam ke tidak. Isteri cakap, nanti abang juga yang pegang kan kan.
Awak pegang beg isteri tu pegang kat tangan ke kat bahu? Eh, kat bahu lah.

Okay. Gila sweet kan.

Tapi aku honestly nda pernah suruh Bob pegangkan. Gila lawak hokay. Bukan sebab apa. Kesian tau. Macam aku, isi beg aku memang banyak dan berat. Bob pernah pegangkan sekali, dia bilang berat macam beras satu kampit. Isi beg juga poket doremon. Beg kecil, isi tak terkata. Bob memang give-up kalau aku suruh ambil barang dari dalam handbag. Nda dia terjumpa barang tu. Hoho. Kadang manas dia.

Tapi. Purse aku kan ladies girly girly habis. Hello Kitty punya kepala besar tersembul. Haritu, masa aku masuk hospital, Bob pegangkan purse. Pastu, dia cakap lah, purse ni bah, bikin malu saya saja. Besar betul kepala hello kitty ni.

Kesimpulan aku, Bob jenis nda kisah if he has to. Tapi pastikan nda berat, nda penuh dan beg nda corak yang memalukan dia. Kehkehkeh



No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers