Nuffnang Ads

Sunday, December 02, 2012

SALE lah sangat


Assalammualaikum, dan hai :)

Ekspo baru tamat. Pheww. Am I stress throughout it? No. Mana boleh stress kalau booth di Suria derr. Am I tired? Hell yeah. Sangat. Ekspo atau mana-mana marketing booth pun memang lah memenatkan. What people see is a 2 days expo, but to organiser or booth owner, its a weeks (or even months) planning.

This time (like so many times) we're in the same booth with ministry. Kami kan run training for them, so selalu lah jumpa. Macam aku, kalau ada event KK punya, baru lah aku ikut, my area. Kalau outstation, TC lain yang in-charge. Tapi stress nya lebih kalau KK punya. Buka booth sama-sama orang yang sponsor projek kau, kenalah jaga perangai bebaik kan. Kehkehkeh
 
Tapi bagus lagi join sama diorang, terbela sikit nasib. Sudahlah kena bagi makan 3 kali.  Kalau sendiri punya, erkk malas lah ai. Cuma itu sajalah, buka booth di Suria, ketika gaji baru masuk dan most brands on Year End Sale memang mencabar. Gila betul. Nyaris boleh start survival mode lepas 2 hari gaji. Kahkahkah Tapi aku ni bukan jenis Sale-person beh. Nda ku larat lah membeli-belah tika sale.

Mana lagi mau berebut sama makcik sebelah, aku mau tu baju dia pun mau. Mana lagi khakis pant aku minat tapi saiz tiada, kalau saiz ada, colour pula nda ku berkenan. Apa lagi kalau Padini tu, mau selam ke longgokan barang nya tu untuk mencari saiz memang lahh nda seronok. Hah itu baru seluar tu, kasut jangan cakap lah. Cantik menarik I Like tapi saiz kaki gajah macam aku sudah habis.
 
Yang ada kaki comel punya saiz sahaja. Sudah tu aku sanggup lah berkompromi, colour lain pun nda apa asal jenis itu. Pun tiada. Paling saitan macam aku rasa mau tampar diri sendiri, saiz yang available tu mula dari 4,5,6,7,9,10 etc etc. Nampak kamu tu? Dia skip saiz aku weh. Tiga jenis berlainan aku minta, tiga-tiga tiada. Nangis. Sampai ada sudah keinginan aku mau ambil ja saiz 9, pakai nanti tambah ja sama gumpalan kertas. Mujur aku istighfar cepat cepat.

Tu belum campur lagi that mini electric-shock I got bila nampak barisan membayar. Phuhh sanggup aku nda membeli ah. Bukan apa. Aku ni, sudah lah membeli dengan jiwa separa tenteram, panjang barisan tu sempat aku fikir pro-kontra tu barang, nanti last last nda jadi pula aku beli. Nah. How lah if like that? Pingsan kan.
 
So, sekian saja lah buat masa ini. Aku mau update pasal cousin kahwin pun belum buat lagi. Oh, congrats ya to bff Gma and husb Dieyl for their new born baby-boy. New boy in the team :) Daniel Qaiser. Macam nama ex-ex bfs aku. Kahkahkah. Nda tipu.


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers