Nuffnang Ads

Wednesday, May 29, 2013

Random Ramblings : 29/05/13


As Salam dan hai,

Nothing excited. Just a quick ramblings.

1- kawan aku kan awal dia masuk jadi tc ni, dia slalu lah juga adu-aduan kecil pasal students. student yang kasi tinggi suara lah, yang marah lah, yang terlebih happy lah. warna-warni. adakala macam terjejas juga emosi dia. jangan nda tau, kadang kena kasi tinggi suara dalam telefon pun boleh bikin trauma. mula-mula dia macam stress. sekarang dia macam terkawal. haritu, steady ja dia cakap ada student tu cakap (marah) kelas di tunda -- FYI kelas akan tunda kalau nda cukup peserta, kalau tetiba backout last minute, memang postpone nya pun last minute -- , steady sangat dia cakap. pastu aku bilang cool ja sudah kau sekarang. dia bilang, lama-lama dengar sudah biasa. haha betul tu. awal awal aku pun pandai emosi. lama-lama, buat tak tahu saja. tips nya, jangan bawa hal ofis sampai keluar likas square ini. what happens in office, stay in office.

2 - another bff is getting married this sunday. sebenarnya we have more than 6 weds to attend this week. paling teruk lagi, satu tu cousin aku. terpaksa lah si bob attend yang lain, dan aku bagi full concentration pada wedding ieda dan cousin lagi satu. tak seronok wei kahwin time cuti macam ni. hiks, padahal aku kahwin 3 tahun lalu tarikh sama juga, lols sangat.

3 - sejak pru lepas, pru yang dr yee kalah tu, we have received so many pertanyaan penyataan etc. as we all know, we are running ict training fully sponsored by ministry of human resource development and information technology which is under dr yee, its minister. so, since dia kalah kepada calon dap (is it? or pkr perhaps?) banyak sungguh orang prihatin seperti ini :

" ala, mesti kamu tiada kerja lepas ni kan?" referring to us, the tc.
" saya dengar orang cakap kamu tutup sudah." tutup as in bankrupt (?) -.-"
" tiada sudah ni free kursus kah? kenapa? menteri baru tidak bagi peruntukan? " dengan nada super-sedih.
" kenapa sampai bulan 5 saja? kamu tidak kena bagi ni projek sudah? " kebetulan pula, semua normal allocations habis before June -.-"

- ni kursus free ada kah tiada, kami masih ada kerja.
- company nda tutup, selain kursus percuma kami kan ada kursus berbayar lcci diploma dan cert juga =.="
- peruntukan untuk tahun ini sudah habis, itu saja. insya-Allah tahun depan ada. jangan sedih.  :)
- program ini under kementerian bukan menteri, rasanya. so, siapa pun pegang kami masih run ni sampai tamat kontrak. rasanya.

hahaha lucu sangat dengar macam tu kan. ada soalan nombor 1 tu macik cina ni yang tanya. bukan apa, kami sudah run ni program since 2007 so ada regular participants yang kita sudah biasa, sudah ada bonding, orang kata. so, terima kasih macik prihatin sangat saya kena buang kerja lepas projek habis. hehe

4 - aku ada ambil stok tudung baru ( tribal shawl, RM25 for 2 dan 2 tone tudung awning ala ariani size m, RM20), so aku mau buat letgo sale. which is previously punya stock (ada sedikit bawal crown, sedikit double-layer shawl, dan sedikit tudung awning dua layer) yang ingin aku jual dengan range harga RM10-RM15 sahaja. sebabnya almari I tak muat semua ni dah. Bob complaint too much of tudungs everywhere -.-' tapi, aku terlalu sibuk untuk ambil gambar satu persatu. Insya Allah minggu ini ya.

5 - susah juga jadi seller online ya. sabar kena 300% kot. berdepan dengan buyer lah paling ermm mencabar. contoh, dulu dulu aku berkenan juga buat cod, rajin juga cod tanpa depo, tapi terkena sekali bebaru ni macam insaf daku seketika. cakap mau beli, cod bayar masa jumpa, so kita pun agree, bila kita gerak dah, tengah cari rumah pembeli dan call, tetiba 'saya tak jadi beli'. alahai. darah menggelegak juga sikit. mau marah pun nda dapat kan. kebodohan sendiri juga. lols. ada pula, ermm minta pos tapi mau pos pagi sampai petang, erkk puaslah diriku yang innocent ini mencari posto service manakah yang sedemikian laju, rupanya hanyalah mimpi disiang hari ya. sebab tu, sekarang aku suka diorang self collect, kalau minta hantar mohonlah deposit dahulu agar sama-sama kita merasa tanggungjawab ini. eh.

6 - sekian. thanks for reading, if any.

7 - eh ada lagi. selamat bercuti panjang penjang dan kotobian tadau tagazo do kaamatan ya :) dont drink and drive. be safe :)

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers