Nuffnang Ads

Friday, October 04, 2013

Mau juga bah tapi..

As Salam dan hai,

Sekarang aku jeles betul. Jeles lah sama kawan-kawan yang sambung master. Uwaa, sa pun mau bah. Tapi nah ada sudah tapinya.

Bidang kerja aku sekarang buat aku rasa degree tu macam rendah masih. Semua orang ada degree. Banyak yang ada dan sedang ambil master. Ada yang baru umur 24 sudah tengah tengah Master. Ada yang sebaya aku habis phd sudah. Aku sedih lah.

Sebab aku banyak jumpa trainer yang apply part time sini currently tengah ongoing master dan phd. Seronok tengok diorang masih bergelumang sama research, library, assignment sebagainya. Banyak ja yang ambil part time teaching sini. Gaji nda besar tapi kalau pengalaman yang kamu cari, Insya Allah ada lah. Lagipun mengajar ni macam kau give back to society bah. Sharing benda yang orang mungkin nda tahu.

Aku voice out benda ni sama Jani. Terus Jani  macam jomlah Dayz. Sama-sama kita. Okay fine. Blahlah kau Jani. Kau bujang okay lah. Lagipula kau cikgu. Diriku ini cuma kerja private yang semua sedia maklum berapalah sangat berbanding kudrat kau kerah. Eh eh why so emosi one.

Setelah dikenalpasti, inilah halangan dalangan nya (?);

1. Prioriti. Halatuju dalam hidup buat masa ini bukan ini kot.
2. Sibuk coba bina keluarga.
3. Financial. Sebab #2 banyak guna ni.
4. Kekangan masa.

Aku coba lah menyelitkan tapi nda nampak ruang kosong. Sibuk tidak juga tapi occupied it is.

Tapi sokay lah. Diucapkan selamat majujaya kepada kawan-kawan yang sedang dan akan sambung master phd. Didoakan semoga lancar studynya. Doakan juga aku pun ada chance :)





No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers