Nuffnang Ads

Wednesday, October 16, 2013

Terima Ja Semuanya.

Hello,

Pagi tadi aku cerita sama Bob pasal candidate yang datang interview ni ;

Me : Jangan lah bah sememeh macamtu kalau pergi interview, kan..
B : Jadi dia kena terima ka?
Me : Mana saya tau, tapi saya remark not recommended.
B : Ih. Nda boleh la begitu.
Me : Kenapa pula?!
B : Orang kalau calon datang patut awak terima ja semuanya. Jangan reject.
Me : Eh eh kenapa pula? Mana boleh.
B : Hish. Awak tu mau attend interview, nanti awak reject reject orang awak pun kena reject.

T____T


Ya Allah. Sabar ja lah aku. Kelakar gila hokay.


Takkan 10 orang datang 10 orang diterima. Kalau layak, Insya-Allah ada rezeki dia lah tu.
Kalau nda berkelayakan, kriteria nda ditepati, mana boleh di recommend.
Kalau aku recommend, aku nda adil lah begitu.


Pula tu untuk kerja together dengan aku, takkan aku pilih orang nda berkemampuan.
Ikut kan kesian memang lah kan, ada yang ada degree tapi kerja stesen minyak,
Ada yang ada diploma kerja cashier, kalau kriteria matched, memang kita bagi peluang.
Aku nda sekejam itu. Kalau ada yang tiada pengalaman tapi minat dan attitude kita boleh nampak sesuai, kita bagi chance juga. Boss quiry tapi saya ada justification kukuh kan.


Ni kalau terima semua sebab takut aku pula fail interview spa, agak-agak lah kan.

Laki siapalah kelakar betul ni? Plis lah.





PS : Doakan bah untuk interview daku hujung bulan ni. F41 PTM. Kalau ada tips, silalah share ke noorhidayah@amc.edu.my dong. Terima kasih. Mihmihmih :)

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers