Nuffnang Ads

Tuesday, October 01, 2013

The Other Exam Day

As Salam dan hai,

-cerita bulan lepas ni-
(update mana tau boleh membantu orang lain yang baru mau attend exam)

Just my random ramblings of them exam I attended lately. Quite worry of the result actually :

1. Section A is scary. Dalam part ni touch banyak pasal IT. I am not IT practitioner. My job is not 100% IT based, so I honestly angkat bendera putih lah. I really dah lupa banyak benda (theory) since grads -.-'

2. During my uni days, our lesson, assignment, project, exam or any course related were in English. So, having this exam in Malay was very challenging. Terms memang kelakar and confusing bila di melayukan.

3. Tips di seksyen A : 50qs in 40mins. So, try jawab soalan yang kamu tahu dulu. Skip yang nda tahu. Bila sudah sampai qs 50 bru start balik soalan yang kiv tadi.

4. Seksyen B is math. 40qs in 30mins. No calculator are allowed. So, macam A tadi, jawab yang senang dan kamu tahu dulu, skip dan tandakan yg susah dan perlukan pengiraan.

5. Seksyen C adalah esei English. Pilih satu tajuk yang kamu ada banyak point. Try to jot at least 6 points. Start elaborate from the point. Insya Allah cukup.

Ni perbualan aku sama KakTiny;

Me : Kak pergi exam tu?
KT : Ih nda lah Noor. Macamana kau tau aku ada?
Me : Aku kan ada detail semua di SPI. Mihmihmih
KT : Hahaha siapa lagi pergi?
Me : (sebut sebut nama)
KT : Oh. Susah bah tu. Kau tau soalan dia memang susah gila.
Me : Macamana kakak tahu?
KT : Aku ni tiap tiap tahun kena panggil exam. Memang susah, Noor. Kau pernah?
Me : IT nda pernah. Antidadah ja.
KT : Memang bikin bingung lah. Tanya coding sikit, database sikit. Aku ni berapa tahun sudah ikut.
Me : Jadi kakak pass la?
KT : Kalau aku pass nda lah tiap tiap tahun aku kena panggil kan.
Me : Ya juga. Hahahaha

UPDATE : Out of more than 15 my close friends attending this exam, only 2 of us passed it. 

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers