Nuffnang Ads

Wednesday, May 11, 2011

Hari Panas Sedunia.

Perkara paling What-The-F*** ialah apabila kau menjejak kaki ke pejabat selepas ambil half day sebelumnya (tak la half day manapun bila jam 3 baru keluar dari office),lepas tu dapat tahu nama kau dicalonkan untuk 5S Counselling. Counselling, rakan-rakan, bukannya anugerah apa-apa kah, Dont you feel sucks?? Especially when you didnt knew anything about what your so-called-repeated mistakes??

Mistakes apa kah itu? Come on, I REALLY wanna know it. Sebab saya 5S Supporters, kena suruh bawa plant pergi office, saya bawa, sanggup ni pergi ambil bunga bapa tanam di gelas kecil, supaya dapat fit-in di meja office. Kena suruh buat partition untuk Stationery, saya buat, sanggup ni curi-curi masa lepas kerja dan sebelum waktu kerja untuk tampal kertas corak di laci, though I know IT’S A WASTE OF MY TIME.

Even di rumah pun kau tak tampal kertas corak di almari kau kan sebab kau tahu sapa lah yang bodoh dan bengap nak tampal itu semua sedangkan fungsi almari untuk simpan baju dan dinding atau tapak bila dah ada baju memang takkan nampak corak yang kau ambil masa hampir 30minit untuk tampal itu, KAN??

Bila dah makin melarat, suruh buat partition di laci kedua pun saya macam, okay nanti saya buat lah.Tapi dah kemas elok, di pandangan mata saya la. Just because SAYA RASA OK, BAGI SAYA TAPI TAK OKAY DI MATA ORANG, adakah itu puncanya saya diseret ke kaunseling ini? Of all peoples saya sangkut, mengapa? Part mana? Tolong bagitahu saya secara SERIUS, bukan cakap-cakap untuk sedapkan hati saya. PLIS.

Lepasni, tanak lah tray tu. Drawer pun saya akan kosongkan. Whats the point of giving us, but then macam cari pasal nak kenakan I. I cant believe of all mine is the worst. Bukan sebab saya baik dan sempurna sangat, tidak weh tapi sebab setiap kali ada rules baru, saya orang pertama akan kena.

Susahlah nak kerja dengan efisyen kalau macam ni. Tray pun nak kena filter. Takkanlah saya bodoh sangat nak biar dokumen terperap di tray sampai berbulan-bulan, as it I’m not doing anything here, begitu kah kau fikir?? Lepas ni, kalau figure tak reach target, mungkin kau boleh salahkan saya lah, sebab masa tu banyak dah terbuang untuk buat label dokumen (DOKUMEN, bukan fail ye), buat label pen-pensil-klip kertas di laci, buat partition, dan lain-lain lagi bergantung pada situasi diri kau di masa itu.

Sekarang 8.56am. Lagi 1 jam sebelum kaunseling. Okay, saya tunggu. Cant wait. Tidak sabar mau tahu. Ehh, kawan-kawan di committee jangan amik hati. Saya tak salahkan sesiapa. Tak blame u all pun. Saya tahu INI SEMUA KERJA. Dan, saya panas pun sebab kerja, bukan personal.

I didnt mean to get mad at u’all, jangan risau. Saya faham its part of your job. I dont know, maybe I get mad at myself for being that idiot, sampaikan 5S rules pun I langgar. I kan rules breaker T_T

Pasni kita gelaktawa di kaunter,okay.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers