Nuffnang Ads

Monday, May 16, 2011

Three hectic days' over.

Mum called me just now. Kata saya rugi sebab balik awal. Kata saya dapat handphone lucky draw, tapi sebab saya tiada, maka di-boggie *ejaan betul kah ini?!


Haih. Tak ralat pun. Saya memang tak bertuah sedari dulu. Semuanya dapat melalui usaha dan kerja keras. Kalau pun bertuah, sebab showered with love and support. Teehee


Dalam tak ralat sempat tanya mum, phone apa? Dia kata biasa-biasa saja. Ohh, tidak apalah, bukan rezeki saya. Ecehh, padahal kalau smartphone (baca: Blackberry) saya pasti dah menangis meraung-raung. Senyum.


Sapa taknak BB kan. Saya nak. Nak sangat. Cuma setiap kali nak beli, hati mesti belah bahagi. Saya bukannya bujang dan budak-budak lagi, saya ada komitmen dan keperluan lain. Maka setiapkali itulah saya tak terbeli T_T


Tukar cerita lain. Cerita gembira. Saya baru sahaja balik dari Perayaan Hari Belia, Kompleks Sukan Likas. Penatnya tak tergambar. Kejap, mana cerita gembira?? Ini cerita sedih ni. Cerita orang susah payah cari duit.


Sambung cerita, penat sangat. Mengangkut barang. Sampaikan rasa tak berdaya memandu pulang 30km ke Kinarut. Saya berada di sana sejak Jumaat. Sambutan boleh tahan. Bukanlah langsung tiada orang. Mungkin tiga hari ni, dapat juga kumpul 40 pendaftaran. Iyya, kalau kira ada komisyen, lumayan lah. Ini, komisyen apa? Dapat claim hours pun kira bersyukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi sudah ni.

Tahulah, boss kedekut. Sudahlah susah payah arrange minta booth percuma, leaflet display pun tiada, jadi kertas gantung di mana? Di kepala dia? Kalau dia berani, dia datanglah tengok betapa low-standard nya booth tu. Banner pun tiada. Adakah patut suruh guna CPC punya? Agak-agaklah wei, jelas terang tercatat penyampaian sijil dengan tarikh lagi, ingat orang lain tidak pandai baca?? Inilah. Untung mau juta-juta. Target harian mahu berhabis. Sasaran tidak masuk akal, tapi part marketing di abaikan. Beginilah, it doesnt took a PHD Holder to figure out the booth' weakness.

Next time, I wont take part in this kind of fair. Sebab, saya rasa sungguh bodoh dan terabai bersusah-payah begini. Limited resources.

UPDATE: Harini, dahlah penat semalam tak habis. Masuk kerja, boss number 2 sms, remind untuk send book' progress. Okeh. Kemudian dia call saya tanya progress, dan tanya kenapa saya belum submit. Saya sabar lagi. But, when it comes to he's black-mailed me, kata kalau tidak submit asap, dia takkan teragak-agak gugurkan nama dari senarai developer. I'm like SO-WHAT??!

Ikut hati time itu juga nak balas, droplah. I dont mind. AT ALL. Be my guest.  Saya boleh buat, memang nak buat. TAPI MENGAPA PUSH SAYA?? Saya ada kerja lain lagi di office ini, even keluar dari office pun saya masih buat kerja office, secara percuma. Banyak saya tak berkira sangat. Setakat ulang-alik ambil barang ke Likas, guna kereta sendiri, minyak sendiri, barang sendiri, ehh saya tak berkira lah. Tapi bila jadi begini, I WAS SO DAMN DISSAPPOINTED AND FRUSTATED.

Okeyla. Kalau macam tu saya taknak buat. Drop lah nama saya. Mula-mula, saya memang eager nakkan komisyen developer tu, tapi bila jadi macamni, tambah lagi dengan hakikat bahawa komisyen itu mungkin hanya available awal tahun depan, maka saya rasa jalan terbaik baik saya takpayah buat. Susahkan hati perasaan saya sahaja.

Saya dah nekad la nak cari kerja lain. Amin. Lepasni jangan ubah fikiran pula, Dayz.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers