Nuffnang Ads

Friday, May 27, 2011

Limited Edition of Tears,

Dua tiga hari ini agak emosi sikit, benda kecil pun boleh buat saya emosi, dengan roadtax kereta, insuran belum renew, tambah lagi ia rosak T_T Nasib baik mum pergi KL untuk Hari Belia. So, this few days saya guna kereta dia. Dah biasa pakai kereta bersaiz mini seperti atoz, saya jadi agak cuak memandu waja, terasa seperti memandu seekor raksasa, terasa seperti semua kereta himpit kereta saya, ke saya himpit kereta orang??

Add on insiden lunch, rasa macam mimpi ngeri di hujung bulan. Pergi bayar insuran kereta, jumlahnya terlebih 80% dari what I was told by my dad. Dah saya di kaunter, entahlah ter-blank juga masa tu. Duit tak cukup sebenarnya untuk amount yang terlebih itu, tapi entah kenapa saya bayar juga guna duit sendiri.

Lepastu baru tersedar tadi masa parking kereta saya suruh cuci dan vacum sekali, sebab teringat mydad pesan. Okeh cukup untuk itu. Dan lagi mimpi ngeri menyusul, saya lupa isi minyak kereta dan juga saya belum makan langsung dari pagi. Ohh God. Tapi soal makan itu saya bisa kompromi, tak makan bukan satu masalah kan. Tapi minyak kereta??? T_T

Mujurlah Kak Tiny yang bagi pinjam kitew. Ahaha. Sempat dia cakap, dia pun kadang-kadang macam tu, jatuh ditimpa gunung. Sometimes, bulan itulah roadtax nak kena renew, dan dan tu juga kereta nak rosak. So, dia sangat faham situasi itu. Siap jokes lagi, kita ni ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Hahahaha It wasnt that bad laa, actually. Emosi saya dah okeh dah masa tu.

Saya balik kerja lewat sikit, ada hal nak urus. Fendey pun start cuti hari ni. Habislah saya dan Kak Tiny. Fendey ni orang kuat juga. Adoii, how to survive 7-days of training without him?? Saya admit lah, saya memang dah jarang masuk campur hal recruitment. Saya plan schedule saja. We'll see how la..

On the way balik, saya siap karoks dalam kereta lagi. Wehh biasalah, mak I berjiwa muda tukar radio kereta dengan MP3 player kan, so senanglah nak mainkan lagi via USB. Hihihi Tiba-tiba keluar lagu ini, dan saya macam.. ermm.. Sebut bait pertama sahaja hati saya tersentuh dah. Saya menangis tersedu-sedan, rasa begitu sebak. Tears flow sampai mata saya kabur. Saya memandu dengan linangan air mata sepanjang Meruntum tu. Situasi sama 2 tahun lalu. Saya jarang menangis. Special and limited edition punya tears.

Dengan segala macam perkara, Tuhan sahaja paling tahu. Somehow, it really goes well with me now. Rasa seperti, begitulah saya.

Betullah kan. Bila susah, bila sakit, baru kita dekat pada Tuhan. Rasa bila tiada siapa pun yang mampu memahami isi hati, dan akhirnya pada-Nya juga tempat kita mengadu nasib T_T

Tuhanku Dalam termanggu Ku sebut nama-Mu Biar susah sungguh
Mengingati Kau Penuh seluruh

Tuhanku cahaya-Mu panas suci Bagai kerdip lilin
Di kelam sunyi

Tuhanku Aku hilang bentuk
Kembara di negeri asing
Tuhanku Pintu-Mu ku ketuk
Aku tak bisa berpaling

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers