Nuffnang Ads

Wednesday, August 24, 2011

Jemput Makan Kuih Raya Ini.

Hi peeps,
If you datang beraya di rumah saya nanti, u’ll see a lot of kuih macam kuih jual di kedai punya type. Tapi sebenarnya, most of our kuih was made by my youngest brother,Ahai. Kuih I? Tak payah tanya lah. Semalam baru saja saya google resepi kuih susu. Bagus ah, puasa ke 23 baru gugel resipi. Orang lain semua kuih dah elok ber-selotep sebagai tanda kuih reserve for raya, I je macam ape baru nak cari resipi. Haaha

Semalam. Mak buat adunan kuih siput. Ahai buat adunan kuih tat nenas dan kuih entah-apa-nama-ada-bunga-cengkih-on-the-top. Typical me. Tak pernah ambik tahu nama makanan or what’s inside ingredients pun. Asal sudah terhidang saya makan sahaja. Sekarang ni pun saya regret sangat tak tanya nama kuih kat macik selang 5 rumah di kampong ni. Sebab saya makan kuih dia sedap sangat. Dap dap. Tapi taktahu nama T_T

Pastu kalau nak pergi tanya dengan dia pun ermm macam tak sesuai. Kuih 3,4 tahun lepas. Dia pun tak ingat. Takkan I pergi rumah dia kata ‘macik, apa nama kuih yang putih dalam dia ada jem yang saya makan tu ah? Bila makan? Alah masa raya 4 tahun lalu. Takkan macik tak ingat kot?’ Nangis babu seripah terus.

Nah. Melalut sampai pigi England. Good. Beginilah saya cuma mahu cerita semalam saya (eceh. Letak nama paling depan macam paling berusaha) mak Ahai Ainal dengan sedikit (terlalu sedikit) bantuan dari Bob dan bapa, dapat menyiapkan 4 jenis kuih: Kuih siput, Kuih ada cengkih di atas, Tat Nenas & Batang Buruk.

Itu sahaja. Babai. REM: Selalu mau buat WW tapi tidak jadi. Me? Speechless?? Na’ah.*geleng kepala*

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers