Nuffnang Ads

Friday, August 12, 2011

Online Shopping: What not to buy.

Hai Peeps,

Saya tahu anda suka shopping. SAYA PUN! Siapa tidak suka, kan? Saya rasa MOST of the girls memang suka shopping =)) Takpayah tanya survey pun I tahu laa.

Saya cut-short saja lah, this is few items yang saya mungkin takkan beli online and reasons =))

KASUT : I think I prefer conversational method. Pergi kedai, scan kasut tercantik, minta saiz, cuba, check lagi yang lain. Yeap, I prefer that. Sebab easy. Senang cuba, senang nak return bila kasut tidak muat, senang nak pergi kedai lain bila baru perasan kasut idaman hanya cantik di mata tapi buruk di kaki sendiri T_T  Tahulah kasut. Kena pakai yang match and perfectly fit kan.

BAJU : Depend jenis baju. Cardigan or jacket, mungkin tak bermasalah sangat. Size tak precise betul. Kalau baju lain especially dress yang ada ukuran, memang sedih lah kalau loose sana sini. Lagipun saiz ni pun vary dari satu jenama ke jenama lain. Perasan tak, sometimes baju saiz S dari kedai ini kita muat, suddenly S dari kedai lain sudah kecil pula. Know what I mean kan?? Kan? * rolling eyes*

BAJU KURUNG: Banyak kurung moden, kaftan etc yang telah diperkenankan oleh mata dan hati saya, namun berfikir apakah agaknya saiz paling sesuai untuk saya buat saya blur. Ehh, U tengok I macam besar saja kan, kalau I kata saiz kebaya S or yang terkecil tu besar, U percaya tak? Unbelievable? Haha itu cerita 2 tahun lepas, this year tidak tahu lagi. Ehemm. 

P7300742From PrettyChique =)

Dua tu saja kot. My experience? Bought Tote bag from prettychique few months ago. Memang cantik. Pagi ni book, sms, tengahari bank-in, esok pagi dah ada dah =) Excited tengok ada parcel sampai. Yang best juga, kebarangkalian untuk tersama beg dengan orang lain tu tipis.

By the way, mungkinkah ada sesiapa yang perasan bahawasanya sometimes harga barang online ni boleh sampai 20% mahal dari yang sepatutnya?? I mean, we do need to pay for their postal fee, right? In conversational method, that fee may be my snack fee. Hehe

REM: Bob hint-hint suruh saya beli kebaya nanti. Any suggestion??

REM#2: Banyak idea, tapi tiada masa T_T

4 comments:

hamzah ian said...

mahal berganda rasanya.. gmbr cantik, sampai tak cantik lak.. haha

dayz j said...

hamzah ian; ehehe betul tu. Lagi best shopping secara real kan, boleh try and then boleh pastikan betulbetul puashati.

Cinoi said...

Saya pernah beli semua tu on9. Cuma kasut saja skrg ni saya berfikir2 lagi kalau mau beli, sebab pernah dapat yg tidak best.

Jangan beli online kalau mahal, sebab online kan sepatutnya murah. Unless kalau barang tu betul2 rare n susah mau dapat di kedai.

dayz j said...

@Cinoi; Iyah, kalau barang tu rare dan tak pernah nampak di kk barulah konfiden mau beli.lepastu lagi baik kalau nak beli online terus beli banyak2 di satu kedai kan. jimat kos sikit.

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers