Nuffnang Ads

Saturday, August 13, 2011

Wada and the Baby. Congrats!!

Hi peeps =))

Kitew happy harini sebab ada new member in in laws family. Wada'&Apek son. Hew hew

Presenting you..

Presenting you..!!

Belum ada nama. 12/8/11. 3.3 kg, kot.

IMAG0500-1-1

Wada due 16/8,sepatutnya. This few weeks bila dia call or sms I was expected she said something like ‘Dayah, aku mau beranak suda.’ tapi ternyata saya silap. Dia call cari abang dia dow. Haha So, semalam bila dia sms saya bilang,; ‘Dayah, ni kali betulbetul sudah ni, ak masuk wad suda.’

Niat baik orang saya jawab begini,’Betul meh? Bukan di wad tidak boleh guna fon kah? Sempat lagi ko sms aku ah.’ Wada jawab, ‘Ini wad best, aku tengok tivi ni.’ Wohh.

Perkataan pertama terlintas  once she delivered safely- Syukur Alhamdullilah. Ucap syukur seikhlas hati dan sangat maksudkan syukur itu, bukan hiasan mulut semata. Syukur, finally. Because I see what she’s been through. Longing for a kid. And she deserve it =)

Ramadhan last year, I remembered how we stay awake after sahur, sebab sibuk nak siapkan Chocolate Chips dia. Masa tu, saya ingat saya cakap betapa rajinnya dia sebab buat biskut dan cheese cake tiaptiap hari. Dia cakap, macam ni lah tiada apa sudah mau buat kan, belum ada baby. Eceh, padahal dia kahwin awal 8 bulan saja dari saya.

Tapi I taklah bosan sangat hidup berdua, mungkin sebab masa banyak dengan kerja, masa yang tinggal habis dengan berdua-duaan dengan Bob, hehe Euwww. Eeeuuuwww lagi.

Wada ni, mind I tell you ah, dia lah supporter terkuat pemberi galakan saya cepat-cepat mengandung. Dia nak kami pregnant samasama T_T Tiapkali dia dari doktor, dia akan suruh saya pergi doktor tu juga. Bila dia pergi berurut regularly tempat nenek mak, dia paksa ajak saya ikut juga. Bila dia makan any medicine untuk menggalakkan hamil, dia bagi saya juga, padahal ubat dia T_T Bila nenek mak bagi dia minum ubat kampung, dia suruh nenek mak buatkan saya juga T_T Tahu tahu saja saya balik kampung dah ada macammacam tips kehamilan T_T

Dan saya pula memang sungguh tak mengenang budi ah. None of any I mention above was done correctly T_T Ubat tu saya makan 2 hari saja, lepas tu I dah lupe what for I makan ubat tu. Berurut tu pun saya tak pergi since dia preggy. Ubat kampung tu saya ada request nenek mak buat balik. Sebab kali pertama saya minum, encik suami tak bagitahu I pun yang air ubat tu kena campur dengan air panas baru minum, dan ubat itu boleh lasts one week. Dia suruh minum sahaja. Saya minum half bottle in one sip. Lepas tu muntah. @_@

In fact, there were times dia bagi saya baca buku kehamilan. Untuk menaikkan semangat saya, agaknyala. Saya baca in a glance sahaja. No feeling sangat. Tak sekhusyuk mana =_=

Pendek kata, we wasn’t trying hard for these T_T  Mungkin belum masanya =) My mum suruh saya relax dulu, ambil masa ni berdating dengan Bob dulu. Eceh.

But I gotta admit, sometimes it hurts me inside when people keep on asking. Its funny  to think of people mind set nowadays. You’re a failure if you still don’t have kids after married. But it’s okay to have one before married.

BTW Congrats to Wada & Apek =) And untuk Ida & Icuk, semoga dipermudahkan urusan, okeh. Till then, daaaa.

Happy Weekend all =)

REM#1 : Harini saya OT, sepatutnya saya offday sebab esok shift saya. Tapi kena datang juga sebab Weedy cuti. Fendy pula kena mengajar sebab Jacob still mengajar di ChungHwa. Kok pula tiada sebab replace Ros yang terpaksa mengajar Illustrator 1 di AMC. Saya lah harus standbye. Lagipun Kak Tiny last day so saya nak move barang ke meja dia. Such an explaination huh.

REM#2  : Hari ni akan balik Kawang, nak tengok baby lagi. Esok sungkai di PanPac dengan my family. Jadual buka puasa hujung minggu saya dah penuh sampai hujung puasa.

REM#3  : Nanti pulang nak singgah tempat tailor, Husband insist. Husband kata, kan tailor tu kata this week siap? Well, on behalf tailor’ defense, dia kata Insya Allah boleh siap. Boleh bukan confirm, sayang. So, I kata nanti kita singgah lah kata kebetulan singgah. Kan tak manis bunyinya cakap saya singgah semata-mata nak tengok awak dah siapkan baju kitorang tak. Pehh. Nanti elok-elok dia buat cantik-cantik, jadi horror baju raya kita sayang. Don’t push. Esok bukan raya pun.

1 comment:

Nonny Atika said...

take ur time bah.. kalau baru 1-2 tahun kawin, belum nya failure klu belum ada anak.. :) ko pigi dulu 2nd hunnymun ko baru ko plan la.. mana tau conceive masa hunnymun ahaks!

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers