Nuffnang Ads

Tuesday, August 28, 2012

Pick & Pay Likas Square sudah open!

Assalammualaikum. And hai.
 
 
Have you been to Likas Square before? Mostly, people went there for post office. Yeah, dekat ground floor next to escalator ada mini pos. Kalau kamu masuk dari pintu utama yang menghadap bustop tu, memang terus nampak lah. Tapi kalau masuk dari pintu lagi satu, pintu yang mengadap parking KKIPC lama tu, kamu kena jalan sampai dalam dan cari escalator dulu baru jumpa. Escalator ada satu saja sini.Kenapa aku cakap KKIPC lama? Sebab KKIPC yang dulu di Sabah Trade Centre tu sudah pindah masuk ke Likas Square ni. Office lot dia sebelah food court, amik space Merdeka Supermarket yang lama.
 
 
Aku senang hati lah ada Pick and Pay baru buka ni. Sebab lepasni kerja explain location pada students lebih mudah. Sebelum ni, kalau kena tanya mana bah Likas Square ni, jawapan dia mesti begini;
 
1 - yang ada pejabat pos mini tu
2 - satu bangunan sama likas condotel
3 - yang ada A&W dulu tu
4 - yang ada Merdeka Supermarket dulu tu
 
Nah, tapi jawapan no 3 tu paling orang ingat. Sebab satu tu ja A&W tu dulu. Sebenarnya banyak juga kedai dalam ni. Louis Pang, yang photog hebat tu pun disini (1st Floor). Officenya next to ours. Avon pun ada juga. Ada satu lagi syarikat tu aku lupa, tapi besar lah. Orang Korea selalu pergi sana ikut tours. Malah di LS ni kami nda heran sama Korean, banyak disini. Diorang selalu tinggal di Condotel kan, malah ada Korean restaurant juga disini (Hi-Seoul).
 
 
Wah, promote Likas Square baik punya. Big boss mesti bagi aku bonus besar sikit tahun ni. Kehkehkeh Sambung cerita pasal Pick and Pay. Beberapa bulan lepas, aku nampak Butik Chantique packing, rupanya dia pindah lot depan. Ada satu company ambil lot besar. Macam 2,3 lot gitu. Macam AMC juga. Rupanya Pick and Pay ya. Aku tunggu tunggu juga bila buka. Start puasa tu aku nampak diorang angkat-angkat barang dah. Lepastu tadi, aku nampak sudah unfamiliar faces ikut breakfast di Sonia. Oh ini mesti orang Pick and Pay. Well, LS ni nda besar. Plus, most of worker here belong to the same employer, so we know each other quite well.
 
 
Tadi aku tengok Pick and Pay tu buka dah. So, kami jalan-jalan lah. Macam groceries store lain juga, tapiii fresh fruit dia memang banyak dan vary lah. Ada jual sushi dan bento juga. Price from 3.90MYR above. Fruits in pack, from 1.20MYR above. Paling nda tahan, ada Haagen Dazs gila. Weh mahaaaaaal tu.Begitu juga ikan slices. Kamu coba lah lawat-lawat. Nanti kalau datang sini pergi Pick and Pay ni, pls feel free to visit us in AMC The School of Business ya. Kami di tingkat 1, naik ja escalator itu.
 
 
 
 
 
 
Nanti aku update lagi lepas check operating hours dan sebagainya. Psst, pembelian RM10 ke atas dapat parking free. Hrrm.
 
 
 
 
 

2 comments:

Lina said...

last aku pigi sna tahun lalu.msa betinggal d likas condotel tuh sbb ada anak buah kawin..tapi skali jln dlmnya alamak, ndada apa2 suda..

Liling said...

ya,haha teda apa-apa sudah sanaaa

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers