Nuffnang Ads

Saturday, September 15, 2012

Cousin Taking UPSR

Assalammualaikum.  Dan hai.

Eheh. Aku nda lupa UPSR ongoing this week. We have so many schools students coming in for computer class. Tiada can lupa kalau sudah diorang hari hari lari lari ah.

Tapi aku lupa cousin ku pun tahun 6. Rupanya Dalila ambil UPSR. Aku perasan sebab kemarin pagi aku dengar nenek bising bising. Rupanya dia marah Ila tertinggal stationery dirumah ah, padahal kan mau exam.

Lepastu aunty cerita. Ila ni malar tengok Nada Cinta ja. Ngam betul dia sama mamatua. Kalau maktua missed Nada Cinta dia tanya Ila ja. Ila,  mana si Nada. Nda sudah sama si anu. Si anu kahwin sama yang lain. Nah begitulah cerita diorang tu. Jangan tanya I, nda kenal langsung okay. *Flipshawl

Lepas tu Ila kan UPSR. Aunty aku cakap dia pesan jangan terlalu tengok tv,  nda belajar ka. Ila tu jawab,  jangan risau mak,  5A dalam genggaman. Amboi. Over konfiden nampak. Kahkahkah

Aku jawab,  bagus lah bah tu aunty. Aunty aku jawab, apa yang bagus, aunty tengok dia punya kertas macam tiada harapan ja. Kenapa, aku tanya.

Ada soalan tu macamni,  diberi satu gambar,  lepastu ,

--------- mengalu-alukan kedatangan tetamu ke sekolah itu. Contoh bah. Pastu pilihan jawapan ada macam guru besar, guru kecil, etc.  Ila jawab,  guru kecil. Mak dia tanya kenapa jawab itu, bukan guru  besar? 

ILA:  Aku tengok dalam gambar guru tu kecil ja.

Okay fine. Gila kelakar okayyyy.

Lepastu mak dia cek lagi math dia. Banyak yang salah. Boleh Ila tu jawab,  jangan risau mak. Ada paper 2 lagi. Hamboiiih. Konfiden habis Jo.

Tapi didoakan berjaya lah. UPSR saja tu. Jangan stress terlampau. Kehkeh


1 comment:

Beautydaffodil said...

When I asked my sister what is her expectation for the UPSR, she said, 4A1B. Then tanya lg, B tu untuk subject apa?

She answered, Bahasa Melayu. ;) Anyway, all the best to your cousin.

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers