Nuffnang Ads

Sunday, September 02, 2012

Raya Rumah Ona - Kodop | 31 Aug 12

Assalammualaikum. Hai.
 
 
Semalam kan we went to Ona and Kodop Open House. Sebenarnya nda boleh di bilang Kodop open house, sebab Ona ja yang jemput aku. Jadi, open house Ona, bukan Kodop. Bhahaha
 
 
Bob siok lah, sebab dia bawa Nuar sekali. Ada kawan cerita. Aku harapkan Ona je lah yang aku kenal. Sebenarnya, kami ni sudah berjanji. Kami tu ni lah, aku, Lina, Aima sama Az. Kami kan selalu baca blog masing-masing, komen komen di tweet memasing. Janji jumpa jam 2pm.
 
 
Sampai rumah Ona, nampak perempuan duduk di depan pintu mengendong bayi. Macam familiar. Macam pernah nampak lah this baby. Terus tanya dengan nda malunya, 'Lina, kan?'
 
 
Syukur alhamdulillah. Nasib dia bilang 'Ya' ah. Kalau nda, malu I salah orang. Tapi, kalau dia bukan Lina pun aku rasa aku tetap tegur bercakap sama dia. Sebab dia ja duduk seorang diri tiada kawan. Aku pun tiada kawan. Thats make us two. Jadi two is definitely better than one. Haha
 
 
Cerita punya cerita, dia pun bilang mau makan tapi tunggu Az. Aku pun terkejut juga bila Az sampai dia terus kaut makanan ya. Hahaha Tapi bukan salah dia pun. Mana dia tahu kami tunggu dia. Hehe Nda lama lepas Az baru si Aima sampai. Serius aku cakap lah, diorang ni nampak lagi cantik face to face and lagi kurus dari dalam gambar. Aku je kot opposite. Lagi bida' dan gemuk, kot? Fine. Pergi main jauh-jauh.
 
 
Macam Lina cakap, cerita pasal mask semua tu. Aku pakai mask juga. Mungkin boleh try brand yang diorang cakap ni nanti. B'Liv kah apa kan. Dari Sasa bah tu kan. Tapi sorry lah girls, aku memang nda banyak cakap kalau baru kenal ya. Aku nda tahu kenapa. Its in my gene. Tapi once nanti kalau dah biasa, aku lahhhh yang paling susah diam. Always have thing to say.
 
 
To be honest, Lina je aku takpernah jumpa *wink ;)  Yang lain tu pernah jumpa dan ada kaitan sedikit. Aku kenal Aima, Ona, sama Az terlebih dulu sebelum kenal diorang melalui blog dan tweet ni. Hah, aku je kenal diorang, diorang for sure nda kenal aku. Kehkeh
 
 
Macam si Aima, dia senior aku from UNITAR. Aku pernah cakap sebelum ni kan. Kenal dia macam tu je, tapi nda kenal rapat sampai bertegur. But, Ayeen does. Aku pernah guna report Aima as reference for my paper. Pernah baca blog dia di friendster (masatu dia masih suka tulis guna (!), macam ni '!pengalaman hari ni'. Cenggitu lah kiranya.) Malah dia juga anak kepada kawan bapaku. Itupun aku tau sebab bapa pergi majlis kahwin anak si Kaim di Dewan Sri Mustika. Baru ku tau disitu. Hehe Kadang-kadang ber-DM juga. I need advice from mature-married-woman too ;)
 
 
And then ada Az. Az pun aku kenal lama sebelum aku kenal dia di social networking. Husb dia, Noel adalah schoolmate aku masa sekolah menengah. Aku pernah tuition rumah Noel juga dulu masa PMR, sama abang dia. Dulu Noel (sometimes be known as Bob, or xl) ni belajar di semenanjung, kadang time puasa dia ikut berjual popia di bazar, hah masa tu lah aku jumpa-jumpa dia balik. Jadi, Az ni aku kenal sebagai 'bini si Noel'. Pernah juga follow diorang di Friendster dulu. Masa tu Azam belum ada lagi. Aku ingat Az pernah cakap dia rimas orang tanya tanya ada sudah kah isi belum, terus Noel bilang jawab je, ada ba isi sudah, isi lauk semalam yang dimakan lah. Haha
 
 
Ona pula, sama macam Az, aku terlebih dulu kenal dia sebagai 'bini Kodop'. Kodop ja aku kenal. Kodop adalah cousin kepada husb aku. Kodop ni schoolmate juga, antara yang biasa juga masa sekolah dulu. Rebutan bah Kodop neh masa sekolah. Kiranya, aku kenal Kodop sebagai kawan dulu, baru aku kenal dia ni budakkampung husb. Dulu Kodop ni sama-saa belajar juga sama husb. Malam malam kalau aku call husb nda dapat, aku selalu suruh Kodop yang check dia. Haha
 
 
Sebab tu aku cakap, semalam pergi rumah Kodop, Bob kot paling gembira. Panjang je cerita diorang macam nda mau pulang. Menyampah. Gediks tau. Over dari kami. *jeling
 
 
Husb tanya, Noel tu sekolah Kinarut juga ka? Apasal Kodop nda kenal pun? Eleh, husb pun schoolmate kami apa, dia sendiri nda kenal Noel T_T Noel masuk masa kami Form 1, kami kelas 1Cekal. Dia masuk tengah tahun. Tahu lah masa sekolah kan, budak baru yang masuk pertengahan tahun lebih dikenali. Tapi aku kenal sebab dia anak pacik Matharis. Kira sepupu Pye. Noel keluar masa after Form 3 kot. Lepastu baru si Kodop pula masuk SMK. Noel out, Kodop in. Sebab tu diorang nda berkenal.
 
 
Sebenarnya, ni first time aku jumpa-jumpa orang dari laman social ni. Selama ni tweet-tweet saja. Mau jumpa ni pun segan sebab entahlah. Macam first time mau pergi dating ni. Takut nda diterima?! Okay. Itu melampau. Last week pun Ila (binikedek.com) invite ke openhouse. Tapi aku nda ter-pergi sebab kereta ku penuh sama mini playground diorang Achai. Niat memang mau pergi, pakai baju selawa mungkin sudah. Tapi melihatkan keadaan kereta yang penuh berselirat sama buaian lah, slide lah, terus cancel hajat beraya.
 
 
Sebenarnya sebelum ni, aku selalu hairan, eh macamana lah diorang ni dapat update gambar lawa-lawa di blog ni ah hasil dari openhouse / meetup nih. Mau cakap curi-curi amik gambar sendiri, full body pula tu. Kalau Az tu logik juga, mungkin dia suruh anaknya si Azam yang snapkan. Tapi, bila sudah ku jumpa rupanya diorang ni memang ada sesi bergambar ya. Suruh je laki sesiapa tolong snap gambar kumpulan. Jadi, a piece of advice from me is, when youre going to an event with a blogger, be prepared to be feature in their next post! Muka sama baju pastikan lawa-lawa. Bhaha
 
 
Lagi satu, kalau mau gambar sendiri cantik, prepare lah kamera masing-masing ya. Macam aku, HTC ku punya camera shot memang cantik, tapi yang nda cantiknya bateri habis di saat cemas ya. Jangankan sekeping gambar, mau on phone pun nda dapat masa tu. Geram. Menyesal.
 
 
Lagi satu tips; kalau kau mau paling cantik dalam gambar tu, suruh laki kau sendiri gambar. Gerenti dia tekan shutter waktu bininya paling cantik. Peduli apa orang baju purple nda sempat tarik nafas cover perut macam dalam gambar ni. Bhahahaha
 
 
Me, Aima (wit Danish), Lina (wit Dayyan), Ona (wit lil baby inside) and Az
 
 
Me, Ona, Lina, Aima (Danish) and Az (Mira)
 
Kbai. Eh, thanks Ona [http://fionadeadlylove.blogspot.com/] for having us. We (me, husb, Nuar)love your soto but regret tidak makan lauk di dalam (eh, ada bah kan?) Juga many thanks to these gorgeous mommies for accompanying me the whole event:
 
 
Perasaan jumpa orang yang selama ni kau baca je tulisan, adore gambar etc etc dan berjumpa face to face adalah macam mau jumpa artis. Rasa mau minta sign je. Boleh?
 
 
Credit photos taken from Az and Lina [FB/Instag]

2 comments:

Nurul Says said...

aku reply di belog kulah..aku takut jadi spam di cni hahaha


Lina said...

hey..ko ingat, laki aku tuh menggambar sambil mengomplen..komplen habis sampai bikin aku bad mood..dia cakap kawan2 ko cantik2, ko ja nih yg lain, tiba2 out..hahahaha..mksudnya paling bida..macam budak skola..nasib bek paci2 tuh nda bg ko duit raya..hahahahaha..mo2 ja aku ckp, kasi singgah aku ih d bukit padang nih..

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers