Nuffnang Ads

Friday, September 14, 2012

Jumpa Rosefarina.

Assalammualaikum. Dan hai.

Tadi aku jumpa keliks lama. Panjang kami cerita. Sampai bercakap depan escalator pastu pindah pergi depan pick and pay. Giteww.

Sampai aku lupa aku rendam maggi di office ya. Last last lunch tadi aku cuma minum bliss saja sama cracker. Oh dan anggur. Haha

Syok cerita sama ros. Sebab most cerita kami sama. Dia pun baru berubat sebab gangguan dan untuk ttc juga. Bila aku cerita dengan dia rupanya apa aku kena tu dia pun ada dapat. Yang mimpi ngeri tu semua. Sakit pinggang. Kepala selalu sakit dan berdenyut. Kadang badan panas.

Aku lagi lah. Kalau aku terlalu fikir tambah sakit dan berdenyut kepala aku. Tangan kiri pun rasa ada benda bergerak di salur darah. Okay. Creepy tau.

Lepastu ros pesan. Kurangkan rasa tertekan. Hmm. Aku perasan begitu juga. Kalau aku stress terlampau fikir,  macam macam aku mimpi. Orang cakap kalau terlampau stress kau bagi ruang jin syaitan tu cucuk jarum ganggu hati dan iman kau. Mungkin betul.

Tapi dalam keadaan sekarang ni,  apa benda yang kau boleh berhenti fikir. Tiada. Kena fikir banyak benda. Lagi satu aku teringat, kami selalu dengar bunyi benda macam guli bergolek di atas bumbung.

Aku alami apa yang ros tu alami. Sama. 

Jadi lepas ni aku mau sambung berubat sikit sikit. Kita ikhtiar saja. Jujur aku cakap sebelum aku berhijab aku jarang terganggu begini. Tuhan menguji bah.

Ros cakap satu cara supaya release stress adalah kurangkan berfikir. Cara kurangkan fikir tu adalah dengan buat benda yang kau suka. Apa aku suka ah?  Lama sudah aku tiada hobi. Kamu macamana?  Share your hobby, perhaps??

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers