Nuffnang Ads

Wednesday, August 03, 2011

First Impression tu penting kah?

Kawan baru kahwin atau baru gatal nak kahwin selalu tanya soalan pelik, macamana kau dengan in-laws kau? Dengan MIL-PIL-SIL-BIL kau??!

Saya jawab bodoh-bodoh juga, macamana apa?

Sebenarnya, despite all the bad impressions yang orang sekeliling selalu campak pada saya, nak saya takut takut dirumah in laws itu, ia tidak menjadi ya =) SEBAB IN LAWS SAYA OKAY.

Selalu orang kata mentua ni garang, jahat, kakak ipar kejam pembuli macam dalam cerita cinderella kan. tapi saya rasa itu kurang signifikan lah di masa ni.

Orang juga kata, start dari saat pertama in laws kenal kita, dari sana they start to build up our image in their mind. Baik atau tidak. Sesuai atau tidak. Kan selalu kita dengar orang kecut perut jumpa mentua for the first time? Takut kena reject. Haha

Lemme share mine. Sebenarnya first impression my MIL kepada saya mungkin tidak begitu elok. Hahahaha Sebab, I was Bob’s on-off girlfriend since we’re Form 1. Ohh, I lupe nak inform yang kitew ni highschool sweetheart ek? Macam orang kisah, kan.

Okeh, mesti pelik kan? Takkan kecilkecil dah jumpa mentua segala. Punyalah gatal. Takk, saya sebenarnya offline time Form 2 dengan Bob. Tapi, saya ada hubungan yang baik dengan adik dia, Nurul. Nurul ni bestfriend adik saya, DD. Dan, Nurul ni satu club dengan saya, so bila ada meeting mesti jumpa kan.

Satu hari tu, saya terima misscall di phone. Kecil-kecil dah ada handphone, siut. Lepastu bila saya call orang tu main-main cakap nama dia Bob. Saya on vacay di Labuan with family time tu.  Eh, wa memang panas tau kalau orang miskol-miskol gua cakap merapu segala, memang nak kena hempuk. So, saya call rumah Bob nak tanya kalau dia ada bagi number saya dengan sapa-sapa entah. Kira nak marah dia ah.

ME: Hello. Boleh cakap dengan Bob?

MIL: Hello. Bob tiada.

ME: Nurul ada?

MIL: Hah, kejap.

ME: Nurul. Bob ada dirumah?

N: Tiada. Jalan dia.

MIL mnyampuk di belakang : Kasitahu kawan kau tu, jangan dulu mengurat abang kau. Dia masih mau belajar.

ME: T_T

……..

To be continue.

(Opss, gotta go. Suddenly ada meeting jam 1030pm. Kena siapkan slide. T_T. Okeh, daaa.)

 

1 comment:

Anonymous said...

hahahahhaa.lucu juga suara yg menyampuk dr belakang tu..tp x pa jadi juga kan..btw nice story...

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers