Nuffnang Ads

Wednesday, March 14, 2012

FromFBNotes: Cerita Tersangat Lama

 

image

( This story was taken from my Facebook Notes. Before I have this belog, I used to write in my Friendster Blog, sebelum FB, and baru lah this zyadhariz. )

 

In 2011

Ehem. Satu hari nan indah. Pada waktu off-day saya terima a call from a digi number. Miscal. Saya call number tu, dengan encek suami lay beside me and the speaker is on. The conversation went on like this..

me: helo.

caller: err, helo. sapa ni? ( perempuan picked my call)

me: err, u miscall i tadi.

caller: ohh, ermm ini dayah?

me: ya, saya. sapa ni?

caller: u kenal Rasyid?

me: Rashid mana? (Dalam kepala sedang mengingat mana-mana Rasyid)

caller: err, Rashid schoolmate u dulu..

me: ohhhh ya ya, i kenal. kenapa dia? (Was he dying? Or already died? Or what??!)

caller: saya ni tunang dia ba. saya mau tahu apa hubungan u dengan dia?

me: (WTH?!!) Err, hubungan apa tu ah? Kawan lah. Kawan sekolah. Kenapa tiba-tiba tanya?

caller: Tiada lah. Saya nampak ada number phone u d handphone dia, nama Dayah.

me: ohh, must be number lama. I never contacted him since, err since last 2 year kot, in 2009. Dont worry, saya sudah kahwin la. I think he didnt even knew it, saya pun tiada call bagitahu dia. Like I said, we're lost contact. I dont have his number.

caller: ohh, tapi saya ada terjumpa gambar kamu ba. (Masa ni saya terfikir, gosh bila saya ada jumpa dia ni? Amik gambar pula tu? Encek suami berubah wajah sudah.)

me: Hah. Gambar mana ah?

caller: Gambar kamu berdua masa sekolah.

me: EKK?? (Terus saya ter-ketawa, dan encek suami lagiiiiiilah ketawa!)

caller: ??

me: Hrm. Gambar masa sekolah bah tu. 10 tahun lalu punya cerita. Saya pun lupa sudah.

caller: Ohh tiadalah saya risau saja.

me:Janganlah risau. Nothing happens.

caller: Ok. Thanks ahh.

me: Okay. U take care.

 

What the heck?! Itu cerita masa usia 15, dear. Macam lagu Taylor Swift, fifteen tu. I dah 25 27 walaupun saya selalu cakap saya 17 forever. Wahh.

 

Walaubagaimanapun, inilah gambar yang dimaksudkan itu. T_T Enjoice!

167942_1288025976123_1694419179_524254_1831379_n

 

image

PS : Actually, before he was engaged to the-girl-yang-called-me, he first was engaged with another girl. I am so sure this new girl have no idea at all. Hoho. But, if you love someone, you should love (and accept) him for what he are/were.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers