Nuffnang Ads

Tuesday, March 27, 2012

I am not that strong..

 

People always see me as a strong girl. Paling kuat, paling tabah. Paling cool, paling steady. Because I never show them how I feel. My sadness, my problem, my feeling.

 

Aku tidak selalunya kuat. Ada masa aku ‘jatuh’ juga. Aku cuma tidak mahu orang lain tahu. Selagi boleh bertahan, selagi boleh simpan, selagi boleh bersabar, aku diamkan sahaja.

 

Because I never say NO, because I never cry in front of you, does not mean I don’t have feeling. Aku kuat, tapi bukan sekuat mana. Aku cuma percaya, menangis takkan menyelesaikan apa-apa. Risau juga takkan mengubah apa-apa. So, live it, take it, swallow it, keep it. Life is brutal, you know.

 

Ada masa hati aku sakit juga. Ada masa aku pandai kecewa juga. I’m not that bubbly all the times ;) Ada masa jantung aku degup kencang juga, sampai aku rasa satu masa nanti hati aku boleh pecah terlampau menyimpan.

 

Only those angri-ish status sahaja cara aku bagitahu supaya you guys back off. Leave me alone.

 

Those younger day, when I disappointed with myself, bila semua berlaku di luar kawalan, I used to rebel in my own way, tumbuk dinding, cermin, hempas apa sahaja yang boleh dihempas. Hati tidak puas selagi tiada yang pecah, hanya sedar bila bleeding. Tapi itu dulu. Lama dulu.

 

Masa mendewasakan. Pengalaman mematangkan. No more hurting myself. I want to live. Hidup aku banyak impian, banyak harapan. I want / need to achieve more. Untuk dunia. Untuk akhirat.

 

At the end of the day, kita akan sedar; hanya janji Allah sahaja yang pasti.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers