Nuffnang Ads

Tuesday, March 20, 2012

Misplaced Again.

 

Kunci aku hilang.

 

Kunci tandas saja pun. Okay. Macam budak mengada pula aku rasa kunci tandas hilang pun tulis di belog. Mengarut betul. Bersama kunci tandas itu ada beberapa kunci lain seperti kunci loker (tapi tiada loker pun, sudah dibagi orang), kunci tandas lama (bukan tandas ofis lama tapi kunci lama sebelum tukar baru neh sebab ada orang lain ikut guna tandas ladies dulu), tapi paling penting adalah keychain itu yang dibeli tawau 28 Mar dua tahun sudah. Simbolik tau tau tauu. Keychain tu sepasang. Yang hilang ni yang warna biru, kawan dia warna pink disini sama kunci kereta. Eh eh apa aku mengarut ni.

 

Sebenarnya. Aku runsing kalau barang aku hilang. Tapi aku 120% yakin lah bukan hilang, lebih kepada aku lupa dimana aku letak. Hahaha Pikiran aku tidak tenteram tahu fikir dimana kejadahnya kunci itu. Dimana dia sekarang? Dengan siapa? Buat apa? Eh, kunci je lah kott..Melampau nya T____T

 

Aku yakin je akan jumpa kunci tu semula. Eh kejap kejap. Macamana aku tahu kunci tu misplace? Sebab aku orang yang rutin. Jenis rutin. Rutin adalah sama setiap hari. Kunci disimpan di poket kecil beg bila pulang, supaya senang masuk tandas kalau datang office. Hoho Kalau di ofis, kunci sentiasa di atas drawer supaya senang capai. Jadi bila di semua tempat itu tiada, aku suspek lah dia hilang. Hebat tak? Pffft.

 

Berbalik kepada keyakinan aku akan menemuinya semula itu, ya saya pasti! Sebab nanti aku mesti jumpa ia di tempat yang tidak sepatutnya lah tu. Mungkin aku tersalah letak dimana-mana. Meanwhile, patut kah aku menduplicate nya semula? Critical thinking betul lah kan.

 

Oh, aku bukan lah careless sangat. I might be careless in action, tapi kalau part kerja aku detail dan teliti. Okay, tiada kaitan. Kbai. Eh eh eh, sebelum ni aku pernah misplace pendrive juga. Baca di sini ya. Lepas tu jumpa balik. So, now aku attached semua pendrive aku bersama-sama, konon supaya tak hilang. Tapi nanti kalau hilang, terus hilang 3 pula.

IMAG2589

 

Okbai.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers