Nuffnang Ads

Monday, March 19, 2012

Kegilaan Seisi Keluarga: K-Movie

Tahu apa kegilaan kami laki bini dan juga keluarga di masa ini?

 

Cerita Korea. The whole family will be gather depan tv from Monday to Thursday, jam 8pm. Channel 393. Tidak pernah missed. Satu lagi, City Hunter. Terutama husb. Pffft.

fqcCITY HUNTER

Sebenarnya bukan itu aku mahu cakap. Hehee Sebenarnya aku dengan husb beza citarasa dalam pemilihan cerita tv. Contoh ya, aku suka cerita lucu-lucu, ringan dan santai. Husb suka cerita berat dan reality. Aku suka cerita komedi macam How I Met Your Mother, New Girl, paling jauh tune pun aku tengok adalah CSI. Jadi channel yang aku tekan pastilah 701, 393 dan sebagainya. While husb, dia suka tengok cerita perang, lumba kereta, cerita melayu tidak ketinggalan national geographic. Dan aku paling takkan tengok cerita fiksyen (macam 2012), ala yang macam cerita epik dulu-dulu, atau kereta-kereta. Trust me, aku tak pernah tengok cerita Kongsi, Gangster, KL Drift segala itu, percaya lah. Pendek kata aku tak suka tengok cerita isu berat. Contoh lepas habis cerita kau jadi takut, eh benci lah. Tapi cerita hantu aku layan. Sebab aku tahu hantu tu mesti balas dendam, dan aku tak buat salah dengan hantu tu pun. Tapayah takut. *eksen*

 

Okay ah. Mari kita lihat kenapa aku tasuka cerita dengan isu berat neh. Mungkinkah aku tidak suka dengan perkara membina minda? Jeng jeng.

 

Satu. I dislikes heavy movie sebab aku rasa sepenuh tenaga dan pikiran ku sudah dihabiskan dengan kerja mengurus kelas. Jadi, apa-apa aktiviti di luar waktu kerahan otak (yakni bekerja) adalah seharusnya jenis santai dan senang. Yah begitu. Semua aktiviti luar waktu memerah keringat adalah satu escapisme. Hey, otak dahku juga harus rest donk.

 

Dua. Cerita hebat dengan perlukan pikiran berat itu adalah merunsingkan. Bila aku tengok cerita begitu, emosi aku bisa terganggu. Tengok Final Destination buat aku was-was. Kau bayangkan, kalau kau terlampau takut dengan semua benda, jadi macam mana lah kau mahu hidup itu? Kalau aku takut memandu, jadi tiap-tiap hari husb terpaksa hantar aku lah? Eh cannot be lah.

 

Tiga. Aku tafaham cerita begitu. Kadang boleh menjejaskan akidah juga. Contoh, aku tertengok cerita Knowing beberapa tahun lepas. Eh entahlah susah mahu ku jelaskan cerita nya, tapi kalau orang jenis percaya membabi-buta, nah senang seja pikirannya terpesong.

 

Okay. Anda ditinggalkan dengan cerita lucu (bagi aku) ini,

 

Mum : Girl, ada bah bapa kau cari tadi lagu tu. Lagu yang selalu keluar lepas cerita First Wives Club tu.

Me : (was not paying attention sangat.) Cooking mode.

Mum : Yang lagu dia begini tu tettt tett trett tett tett tett, tett tett tret tett tett..

 

Lucu kan? Kamu tahu lagu apa itu? This..

Mr Simple, Super Junior T__T

 

PS : Aku tengok Gayo Daejon malam semalam. Over Msian Mania. Eh, kalau SNSD, 2NE1, Hyorin, Jyeon, Hyuna ada mana aku boleh missed.. Hoho

PSS : Kamu tau? Tiga kali sudah aku mimpi bestfie aku time di uni. Maybe I just misses him/her kot.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers