Nuffnang Ads

Monday, June 11, 2012

Elma’s Wedding : Happy One Monthsary!

 

Hai all. Hari ni 11 Jun 2012. Genap sebulan Elma-Kerel upgrade status to husband and wifey ya. Lagi kasihan, after 3 weeks plus of wedding (from KK’s reception), baru this couple got to honeymoon. Semalam update photo dari Berjaya Redang ke apa tu. Ececeh.

 

Okay fine lah. Masa Elmo kahwin, aku tiada hadirkan diri. Sebab ipar aku pun kahwin juga. Sad. Lepastu next week after the wedding (20th), kan aku dekat KL. Sepatutnya jumpa, sebab Elma plan to bawa us jalan, tapi kereta kakak dia broke down, so we go by taxi lah. Husb lah, not patient enough to wait. Sampai DanauKota, rupanya Elma pun on the way pergi, dia ingat mau hantar kami pulang hotel. Tapi, masa tu kami dalam taxi on the way balik hotel dah. So, kami memang tiada jumpa.

 

On her wedding day, aku memang tiada hadir, she did ordered Sirih Junjung from my aunt, I planned to go there send it, tapi tu lah aku pun busy gila time Niedah-Pas kahwin. After semua selesai, malam balik dari Kawang, aku singgah rumah dia kejap hantar gift. Eh, sedih bah. Kawan kau sejak kecil sejak tadika sama-sama, tapi time dia kahwin kau tiada disitu. Padahal aku super excited mau tengok Elma-Kerel bersanding. Elma, kau kahwin lah bah balik sama si Kerel, aku mau tengok! Haha

 

Masa aku sampai rumah Elma, khemah dia kena buka sudah. Ada lah orang-orang khemah tu disitu, lepastu aku keluar kereta dengan muka ya-ampun-serabai-gila, terus bagi salam. Rumah Elma ni bukan macam rumah kami di kampung-kampung tahu, yang pintu buka 12 jam. Rumah dia bertutup saja, sampai susah mau cam ada orang kah tiada. Kena bagi salam balik-balik. Pintu pun tiada mau diketuk. Bell apatah lagi. PS: Dulu rumah elma ja astro, tiap minggu kami pergi rumah dia tengok cerita hantu. Hoho

 

Lepastu, macik kakak tukang khemah tu tegur aku,

 

Kakak : Eh, habis sudah majlis kamu?

Aku :  Err. Majlis apa ah?

Kakak : Eh, sorry ah. Kakak ingat kau ni anak saudara kakak. Muka kau sama macam muka abang Jenal.

Aku : Ya, bapa aku lah tu, Kak.

Kakak : Nah tu lah kakak tanya. Bukan kau kahwin sama anak Idi ka? Abang ipar kau kahwin juga tadi kan. Ada kakak pergi tu.

Aku : Ya, habis sudah kak. Ni lah kelam kabut datang sini.

Kakak : Eh, kau kenal juga yang kahwin disini ni? Kakak dengar dia orang KL bah ni.

Aku : Kenal bah kak. Kawan aku dari kecil ni. Dulu aku selalu datang sini. Kami sama-sama sekolah.

Kakak : Oh, kakak rasa tiada orang ni, sudah kakak bagi salam dari tadi.

Aku : Nda, dorang memang begini ni kak. Sudah aku sms juga dia tadi.

 

Hahahaha. Boleh aku jawab kakak tu, ‘dorang memang begini ni, kak’. Dorang memang biasa nda buka pintu? Kahkahkah

 

Ini antara gambar yang aku ambil dari FB mereka. Sobs sobs. Sedihnya aku tiada di gambar. Its okay, Adeq pun tiada di gambar, sebab balik awal. Aku tahu kau sengaja buat begitu supaya aku tidak keseorangan kan Deq? That’s why I love you more than the rest. Diam-diam ja.

el6

Beautiful as always. Eceh. Sense some pembodekan here. Tapi, dia memang paling pretty between us. Yang lain, semua muka tak komersial kan.

 

el5

Majlis Nikah punya foto, kot. Simple jak. Terharu tengok gambar ni, teringat masa Elma masih berhingus bawa saputangan pergi sekolah. Heh, yang berhingus tu aku kot.

el2

Masa aku tengok gambar ni, baru aku notice baju Elma tu meleret sedikit. (Sedikit? =.=’) Kamu tidak rasa weird kah ni gambar? Pernah kah kamu nampak orang bergambar sama pengantin begini? Empat orang jauh di tepi, si pengantin sendiri jauh ke tepi. Penglihatan aku, macam Ieda pula kena apit. Tak sesuaii noks.

el1

Kreatif dan unik bah baju sanding Elma ni. Nda pernah aku nampak orang kahwin pakai baju begini. Kamu pernah? Tapi cantik. Ehem, bila dilihat pada gambar ni, I sense something funny. As far as I remembered, it was Gma and Pye yang pregnant (dua di kanan, berbaju biru). But, kenapa Ieda dengan Jani punya tummy yang sungguh menonjol disini? WHY WHY?! WHY JANI? WHY IEDA??

 

el4

Jani, Ieda, Pye. Kamu tau ka setiap kali aku sama Gma nampak Pye, kami mesti cakap, ‘eh pye, kenapa perut kau nda besar pun?’ Yeah, bimbo macam itu. Tapi sekarang dah besar tummy, yeay. Kalau tanya lagi pasni boleh kena terajang.

Paling penting antara semua adalah gambar dibawah ni.. Hohoho. Pertama kali sepanjang 3 tahun lebih (3 tahun ka 2 tahun Jani?), kami nampak ini. Special appearance neh. Julung-julung kali punya case ni….

 

el3

Jani bawa Syukhrie datang! Astaga. Ohmy, Eh sudah, kau kenapa Dayah. HAHAHA Sungguh, sepanjang Jani meng-couple kan diri dengan Syuk, aku (atau kami? Eh tak memang aku saja) tak pernah nampak they both together. Not even time raya. Not even time Adeq’s wedding, Gma’s Wedding, my wedding, Pye’s wedding, not even once I pernah nampak mereka memunculkan diri di khalayak seperti ini. This is sungguh eksklusif!! I guess, dengan pendedahan ini (feeling artis), ehem mungkin kita akan mendengar khabar gembira tidak lama lagi.

 

BTW, paling kelakar sebab masa the girls tahu Jani datang bawa Syuk, semua tertanya; Dayah datang juga? Macam lah tu. HAHAHA Sebab dulu masa sekolah Syuk WAS my crush lah. Diorang semua neh risau penerimaan aku, dan juga Bob. Agak-agaklah wehh, it was so looooooooonnnggg time ago, kot.

 

PS : Mesti lah komplen gambar banyak-banyak, sebab aku tiada dalam gambar kan. Kan Deq kan?

PSS : Semoga berbahagia, ELMA & KEREL. Semoga kita semua bahagia selalu. Amin.

PSSS : GIRLS! We should take group photo for our big families!

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers