Nuffnang Ads

Saturday, June 23, 2012

Taksuka tu biar berpada-pada


Hai.


Orang kata, membenci tu biar berpada-pada, sebab dari benci itu lah datang suka. Eh eh eh nda cakap pasal lovey-dovey stuff okay.


If you know me personally, you will know yang aku taksuka (atau tak pandai?) makan kuning telur ;) Yeah, you heard me. Tiap kali makan telur mata lembu, aku makan yang putih je. Makan telur rebus pun, aku tinggalkan bahagian kuning. Hehe Biasanya yang kuning tu aku letak ja di tepi. Bob lah yang tukang makan.


Kecuali lah telur dadar (omelette), makan je lah bukan boleh kasi asing pun kuning sudah bergaul mesra begitu kan.


Jadi, minggu ni (Selasa petang, precisely) aku dibawah sedar telah membeli tat telur di Bryan's Delight di bawah LSC. Ha'ah tat telur. Yang nampak cam kuning telur di tengah itu. Sebab, masa tu aku lapar, and ya aku lapar lah, looking for something to chip. Yang peliks tu, aku tak makan tart tapi aku beli juga, sebab kedai tu ada jual tat telur perisa pandan. Yang kuning tu jadi hijau, sebab tu aku beli, aku coba menipu diri sendiri bahawa itu BUKAN kuning telur. HAHA


Pastu, eh sedap lah. Rasa dia macam tat telur. Tampar kang, memang lah aku makan tat telur of course lah rasa telur kan. Ketawa aku dengar monolog dalaman diri neh. Tapi masa tu kerak (bun) tepi tu aku takmakan, sebab rapuh dan nampak tidak sedap langsung. (?)


Tiba-tiba, kemarin boss treated us Dotts Egg Tart. Siap dia datang buat announcement di staffroom kami, 'Err, Nur.. we have some egg tarts in the pantry. Go and get yourself the tart ah.' Pastu aku cam blur, terus ok ok sambil angguk. To be honest, sometimes our director dia ada hobby masuk bilik mengejut buka pintu mengejut tiba-tiba terus cakap blablablablabla, lepas tu tiba-tiba cakap 'ok?' Jadi, aku angguk je. Nanti dia keluar dah, baru aku tanya yang lain, 'dr cakap apa ah?' Oh, dia sebut nama aku sebab dia nampak aku je sana. Padahal Weedy pun ada kot. HAHA


Weedy terus kasi tahu aku, ada eggtart di pantry. Tapi hati-hati sebab ada satu kotak tu yang tidak sedap, lain kedai. Ecewah, cara cakap bikin suspen je kan. Aku tidaklah teruja, sebab not my favourite kan. Tapi saja je lah tengok orang kecoh-kecoh makan, aku pun haruslah makan. Nanti bahagian aku kena ambil, saya mana mau rugi!





Rupanya sedap lah. Bun dia pun aku makan. Eh memang sedap lah. Patutlah cousin aku suka makan. Lepas ni aku mau singgah Karamunsing beli 10 kotak biji. Eh melampau lah tu. RM1.20 sebiji kan.


Aku nda tau lah memang sedap gila ke apa, tapi setau aku kalau benda free orang belanja memang sedap je lah kan kan. Hahaha


PS : Sekarang aku ada habit suka makan pastry tau. Suka makan cupcake dari Bits and Bytes Wisma Merdeka tu. Makin lama makin mahal aku rasa. Padahal saiz sama je. Last aku beli masa praktikal JKOM DBKK, baru RM1.10 kot. Dua minggu lepas aku beli naik macam RM1.50 kali. Tak perasan sangat sebab over konfident kan sampai beli 3 kotak T_T Tapi aku memang gila makan tu cupcake, sebab cream dia sedap dap dap. Boleh makan sampai 4,5 biji. Kalau pergi sana, you should try sardin puff juga. Sedap. RM0.60 sebiji.


PSS : Benda free memang sedap dan 'sesuatu' lah. Selalu je aku beli gula-gula or junk food untuk makan sendiri, tapi lambat habis. Macam nda sedap. Tapi, cuba kalau gula-gula Anita ampai di kaunter. Eh sedapnya gula-gula kau, Nita. Padahal gula-gula yang sama ja pun. Sebab feeling berebut kot. HAHAHAH


PSSS : Lepas tu masa aku ambil tat tu aku ingat Weedy cakap yang satu kotak ganjil tu nda sedap, jadi aku nda ambil. Aku biar je Siti ambil (nda pun aku kestau dia itu nda sedap, hoho), sekali Siti cakap itu lagi sedap. Sebab dia pernah makan Dotts punya juga. Yang ini lagi sedap dari yang aku makan tu O_O

PSSSS : Okay. Bila kamu habis baca, baru sedar jauh terpesong dari tajuk kan T_T

1 comment:

CoOkiE MoNSter said...

i'm blogwalking here..keep up the writings.

by the way,da egg tart looks da dem delicious..(owh there goes my diet)..

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers