Nuffnang Ads

Monday, June 25, 2012

Monday 25th

Hai.

My Monday started a bit rough and hectic today. Not just I lambat bangun (this few days asyik lambat bangun lah T_T), but kelamkabut cari notebook juga. Uhh, previous trainer meeting minutes jotted there, so I really must have that book. Petang after 5 got trainer meeting lagi. Lepas tu, aku perasan bus driver called me 3 times. Ohmy, baru tersedar a big group coming in today. The bus will pick them in Nuvis Sadong. After 7.30 dia tak call. I guess dia dah jumpa group tu lah tu.


Sampai office, baru perasan bukan sahaja Nuvis, malah we have KKBS dengan YS staff attending Word Lev 1. Ok fine. Lepastu baru perasan none of us in there. Fendy ajar Linux, Siti shift 9.30, Kok arrange buku. Aduh. Lepastu Ms G lagi sibuk push sebab soft skill punya orang tidak cukup, asking me to push any balance into there. Duh, kami pun in tight situation  to reach 2281 this month. Aku rasa pagi tadi mungkin agak kucar kacir lah hoh. Mana lagi dengan 4 Gems trainees tiba-tiba datang untuk interview. (What interview?)


Tapi itu lah. Itu lah best datang 8.30 am. Semua hectic phase sudah passed. Hahaha Kalau aku datang before 8, mesti aku pun susah hati. Mesti tudung sudah ter'biut sana sini. Mujur datang after semua okay. Kehkehkeh Unfair? Well, not so unfair lah. Before I have these amazing team, I was handling all these alone. If there's a group coming in like what we have today, normally I akan reach office before 7.30. But still went home at 6.30pm. Mujur lah. Lucky that we have this amazing team now. Semua ada passion yang sama.


Tapi (Tapi lagi?) ada juga perkara positif hari ni. Satu, boss banyak yang tiada hari ni. Boss no 1 ikut husb dia (which is our big big big boss) outstation to China. Aku dengarlah. Boss no 2 juga tiada. Pintu buka tapi gelap jadi he must be busy out there. Good. Boss no 3 busy. Dia busy ja pun sepanjang masa. Jadi kurang lah dia check aku. Less job request from her today. Dua, office sunyi. Sebab banyak staff keluar ada urusan. Heh. Tiga, trainer meeting postpone. Yeay!


Jadi, pagi yang bermula agak kacau kini sudah nampak siok. Haha Eh, kamu ada cadangan kah cara cepat kempiskan tummy? Behh, tiba-tiba. Kalau kamu pernah terbaca dimana-mana yang effektif, nanti share sama aku ah. Nanti nda lawa lah pakai baju raya perut terkeluar. Aku nda mau kisah tahun lepas berulang lagi. Baju raya aidilfitri nda muat dipakai time raya haji. Damage betul.


Tadi, masa aku turun beli Carrot Juice, aku nampak foodcourt tu agak penuh. Oh, breakfast time kan. Sepanjang aku jalan, aku dengar orang bisik-bisik (bukan bisik lah kot kalau aku dengar kan), 'eh, itulah anak si Faridah.', 'Anak si Faridah bah tu', pastu aku pun macam mau segan sudah kan, aku angkat kepala tengok, oh officemate mum aku pula. Lupa aku ada staff KKBS dalam kelas hari ni. Aku senyum-senyum je lah.  PS : Kalau aku jalan, aku tidak tengok orang. Straight je. I kan pemalu. *muntahjom PSS ; Aku pandai minum Carrot sekarang. Kamu tau kah itu rasa Carrot sama macam kacang merah. Eh eh eh.



Kbai. Have a nice monday all!

Dimana ada jual ni? Hand warmer.


PSSS: Bekalan junk food di office aku telah ditukar kepada Epal/ Pear dan Fruit Salad Dressing. Nanti pulang mau beli buah lagi untuk buat fruit juice dirumah. Aku plan mau beli food processor (mini blender) haritu, sekali rupanya dirumah ada satu juice maker. Awww.

PSSSS : Boss no 1 tidak jadi ikut husb pergi outstation T________T Alahhh.


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers