Nuffnang Ads

Friday, August 26, 2011

26 Ramadhan: Kota Kinabalu Lengang.

Hi peeps,

A good jumpstart for today, 26th Ramadhan. Kota Kinabalu is LENGANG. Okeh itu melebih lah pula. AGAK LENGANG. How’s that sound?! Much better =)

 

KK sedikit aman tenteram dan bahagia hari ini. Bukan sahaja cuaca sederhana mendung, malah jalan raya pun tidak jem seperti selalu. SAYA SUKA. SUKA SUKA SUKA ahh. Tiada lagi manusia berjiwa rakus yang asyik vrrom vroom sana sini macam dia saja ada kereta hebat. Tiada lagi manusia ganas yang potong queue overtake sesuka hati macamlah dia saja ada urusan. Mungkin sudah balik kampung agaknya.

 

Ehh jadi selama ini tukang vrrom vroom dan pemotong barisan itu rupanya saudara seagama ka? Yang terdidik sejak kecil bahawasanya sabar itu separuh dari iman?? Agaknya lah tu kot.

 

Ya, terima kasih kepada warga jesselton ini yang sudah berpusu-pusu pulang ke kampung halaman untuk menyambut syawal yang hanya tinggal lebih kurang 5 hari. I taktau precise day berapa hari, anak bulan tak bagitau bila dia keluar. Haha

 

Yang tak ada kampung macam saya eh bukan lah, yang kampung halaman takjauh sangat macam saya ini tak perlu nak ributribut apply cuti awal untuk travel beratus kilometer untuk berjumpa keluarga. Kampung saya 30km saja dari Kota Kinabalu. Kampung Bob 10 km saja dari kampung saya. Bahkan sebenarnya, kampung halaman tempat saya dilahirkan cuma 15km saja dari KK ni. Putatan. Saya orang Taman Bersatu. Boleh baca kenapa Putatan tidak dekat di hati saya.  =))

 

Mostly 90% September Planning is done. Semalam dah release jadual trainer. ICT schedule memang dah upload di www.amc.edu.my sejak 2 minggu lepas. (Boleh klik dekat Classes Schedule kalau nak tengok jadual). Banyak rombakan jadual awal. Sampaikan jadual itu dah masuk revised 3. Banyak stok buku tiada. And we’re not printing it sebab nak print yang new version saja terus next batch. Which remind me saya belum siapkan UBS material punya translation. Ohmaigod. Empat buku pula tu. Ohmaigod. T_T Insya Allah akan siapkan sebelum saya cuti, esok.

 

And I can’t wait to meet the girls today. Sampai termimpi-mimpi. Begitu dalam punya kerinduan. Eceh. Apalah itu. Ketawa encik husband nampak saya eksaited begitu. Haip. B, berhenti ketawa sekarang.

 

.Happy 26th Ramadhan.

.Semoga urusan kita semua dipermudahkan hari ini.

 

5414_1035585145260_1694419179_69502_2250118_n

1 comment:

Nonny Atika said...

ya..betul..lengang kan.. dr telipok pegi keja td rileks ja laki sy drive.klu selalu panik² jg.mana lg mo mengelak org kurang ivik yg drive mcm kena sawan.takut sy lambat smpi lg..hari lengang ja..awal pula sy smpi hahaha

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers