Nuffnang Ads

Monday, September 05, 2011

Ouch.That's hurt.

hi peeps.
Mind I remind you this is quite a personal entri. Just jotted down how I feels and how I get thru it. I knew some of you of out there experienced it before. Share with me or let me share my experience with you.
And mind I remind you again this is really personal and only for 18++ or to married one. The other, yeah you can read it too. No big deal.
It's been 1 year and 3 months since I married. We don't have any kids  YET. Not planning to not have one, but not planning to urgently need one too. I hope you get what I mean. Faham tak? Hello?
By that I harap orang akan mengerti yang semua itu bergantung kepada rezeki Allah kepada hamba-Nya. I knew I was not religious enough, but I'm trying hard to be one. Dan saya mengerti jika ini ujian tuhan.
Do you know what hurts me most?
When people asked me why I am not pregnant yet. Hurts me to just said this.
You see, normally when they asked, they'll continue with a negative respond. NEGATIVE SANGAT, peeps. Buat kau rasa down sangat. Macam loser sungguh T_T
Kinda macam..
"Mungkin kau ada buat salah sebab tu lambat dapat ."
"Mungkin kau kena buatan orang ni tau. Bagus kau pergi berubat."
"Kau tidak pandai buat kot. Bukan susah pun."
Boleh saya cakap orang begini ni vongoks tak?!
Okay. Saya memang ada buat silap. Kot. Sentiasa. Sebagai hamba-Nya, kita memang tak lepas dari buat silap. Samada sebesar alam, mahupun sekecil zarah. Tapi saya sentiasa mohon keampunan dari-Nya. Apa doa saya, itu rahsia saya dan Allah.
Okay. Buatan orang? Tidak mungkin. Kenapa orang mahu buat begitu kepada saya? Saya tidak pernah ganggu orang. I walk my own route. Jika dibuat pun, saya tidak gentar. You see saya tidak religious begini tapi saya tidak takut kepada perkara syirik begini. Hidup mati jodoh rezeki ini semua kuasa Allah. Kita siapa untuk berkata apa-apa? Sesungguhnya hidup saya di bawah aturan Tuhan, bukannya bomoh.
Okay. Yang ketiga ini memang mengarut. Dirty minded. Jijik saya dengar. Macam lah kau kahwin untuk itu sahaja. Ataupun kau terpaksa kahwin sebab sudah ada sebelum waktunya? Sebab itu kau tahu cara nya. Because you experienced a lot. Begitu?
Astaghfirullahallazim. Memfitnah kah sudah saya ini. Istighfar, Dayah.
Saya? Saya hurt deeply inside. Boleh buat saya menangis tahu. Nampaknya dunia kini berubah. Lambat ada baby pun boleh jadi isu. Tapi kalau ada baby sebelum kahwin orang ramai macam buat bodoh saja. Sedih.
Saya tidak marah. Tidak sakit hati. Saya redha. Tapi saya kasihan kepada hubby. Terpaksa panas telinga disindir begitu. Terpaksa tabah hati pujuk saya yang selalu menangis lepas pulang dari kenduri kendara. Sebab di kenduri saja orang selalu tunjuk baik buat-buat caring pasal hidup orang lain kan.
Semalam hubby pujuk saya lagi.
' Janganlah nangis, sayang. Kita baru saja kahwin, buat apa kelam kabut. What ever happens, sayang tetap wife B. B tetap hubby sayang.'
Okeh I tipu. Husband manada pandai cakap whatever. Dia bajau tulen. Saya saja yang mengada sebut whatever macam bimbo.
Fikir balik lagi. I tak faham ayat dia itu. Apakah??!

Any advise or good and sweet little talks are most welcomed. Ehh, macam grammar error saja I rasa.
DATED ON FIRST SYAWAL.

1 comment:

Nonny Atika said...

alah, dayah.. mulut org susah mau tutup.lamabt kawin (mcm sy in kena cop lmbt kawin la) pun kena ckp nanti susah dpt anaklah, mengandung nanti sakit² la..skrg sdh kawin,ada rezeki terus dpt anak, kena cakap kelam kabut la, telampau 'berabis'la (which to me is a disgusting sense of humor,to say the least)..itu yg dorg ckp dpn kita, yg blkg, Allahualam.

Abaikan hingar² mcm tu..tapi tipulah klu benda² yg dorg ckp tu tidak bikin kita nangis & terguris kan..

bah, palan² kamu bah.. lepas 2nd hunnymun baru plan lah..

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers