Nuffnang Ads

Thursday, July 05, 2012

The SimKad Story

Hai.


Kamu ada berapa number phone? Err..I mean simkads?


I have one je (at this very moment-- but soon akan bertambah). I started using phone when I was 16. Gila ah budak zaman sekarang 5,6 tahun pun ada smartphone ah. Pitam. My number was Digi, 2762 di belakang, shared with little brother. Parent bagi supaya senang contact lepas balik tuition.


Aku pakai setahun je. Lepas tu ambil number sendiri, yang hujung dia 4599. Nombor pertama dan utama. Ada juga aku pernah pakai 2,3 nombor lain, masa zaman hormon nda stabil. Aku suka Digi sebab ada bagi reload bonus, birthday bonus begitu. Aku pernah dapat reload bonus sampai 300 lagi. Tapi sejak 2,3 menjak ni aku rasa memang service DiGi boleh buat aku menyampah lah. Manakan lagi time aku call orang, tiba-tiba line disconnected.  Mana lagi aku call orang nda dapat-dapat, padahal line okay ja. Terus sampai tahap aku give up mau buang HTC dan pakai public phone ja. Euww.


Point aku adalah, kamu janganlah pakai Digi Postpaid, terutama yang pelan smartphone tu. Rugi duit dan bikin sakit kepala okay. Ni pendapat aku lah. Last year kan aku upgrade tukar 4599 dari prepaid ke postpaid. Bukan saja caj mahal buat sakit jantung masa terima bill, malah jadi satu pekerjaan pula aku mau kasi settle bill (terutama re-connection ke apa) di DiGi Centre. Baris panjang, service lambat lagi. Lepas tu semua benefits tiada tahu, no reload bonus, no birthday bonus, no TT, no advance, sakit kepala betul terutama kalau line barred. Benci oh. Bill tu susah mau bajet tiap bulan.


Ngam pula, simkad tu pandai tiba-tiba 'simkad not found' time tu. Foine. Terus aku kasi patah (time tu stress kan), beli simkad baru. Habis cerita.


Senang dan gembira lagi hati aku pakai pre-paid bah, Sama juga boleh internet. In fact, lebih laju dari time pakai postpaid. Jadi, kelmarin aku settlekan bill lama, yang nombor 4599 tu. Aku mau terminate postpaid plan, tukar pergi prepaid balik. Booth sama yang aku pergi untuk upgrade tidak boleh kasi down-grade, kena pergi yang di Api-api punya. Kelakar kan. Sudahlah di Api-api tu part mau dapat parking macam cari emas, aku lunch hour pun sejam ja kot, mungkin hari ni lah aku pergi.


Jadi, mungkin start esok aku ada dua digi number, yang 4599 dan current 4245 ni. Kena cari phone lagi satu neh.


Number 4599 tu aku sayang beh. Lama sudah pakai kan, dalam 7-8 tahun. Kawan-kawan lama banyak tahu tu number. Banyak sentimental value begitu. So number tu number untuk family dan personal lah. Eh, tapi number di business card AMC kan number itu. Lagipun, untuk urusan rasmi macam SPA, billing semua pakai di situ. Okay pening kepala sekarang.


Number baru neh pun aku takboleh terminate. Banyak new group contact di number ni. So, both we keep okay. Prepaid senang sikit mau plan bajet. Last lah aku pakai postpaid ni, lepas ni nda mau lagi. Serik sudah.


Jadi, tujuan aku buat random entry ni adalah mau bagitahu kamu ;

  • Sekarang aku ada dua numbers; you may contact me through both numbers okay, whichever you like. Itupun kalau kamu ada dua-dua number aku. (So?)
  •  
  • Tolonglah, DiGi makin hari makin sot aku rasa.
  •  
  • Ada sesiapa mau jual secondhand phone, for my second phone? Email me ; noorhidayah@amc.edu.my atau DM di twitter aku ah @noorhidayahj.  Aku malas lah buka yahoo mail aku.

Terima kasih lah baca ni. Kbai.


PS : Aku baca neh Suri's Burn Book. Gila kelakar kau Suri. Nasib kau comel. Dan kaya. Tapi tapatut kutuk geng Dawson's Creek mummy kau oh. Naughty. Very naughty.

PSS : Kadang-kadang orang tukar number sebab banyak strangers ganggu. Some stupid moron yang tiada kerja yang sms bukan-bukan, call tapi tak cakap. Annoying! And scary too.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers