Nuffnang Ads

Tuesday, September 06, 2011

Get back to Work.

Bekerja semula selepas 10 hari bercuti memang macam gila. Macam baru mula kerja. Macam baru masuk kerja. Kecuali fakta yang kau kenal dengan colleagues.

Tiada hati bekerja itu tidak lah. Tapi slow sedikit untuk terus in working mode macam selalu. Selalu masuk kerja terus di fast lane zupp zapp zupp zapp work done. Hari ni lain. Dah masuk tengahari pun mood kerja masih baru di tapak kaki. Jauh bebeno lagi nak sampai ke otak.

Same thing masa baru nak start cuti 10 days ago. Jam 6 kial-kial bangun mahu bersiap pergi Likas. Tersedar lalu menepuk dahi sendiri rupanya saya cuti T_T Dan jadilah sepanjang cuti saya bangun jam 9 pagi. Kecuali Raya Pertama. Of which that night before saya berjaga.

Tapi saya cuti pun tidaklah cuti terus. Saya cuti Fendy yang handle semua. But ada harihari nya saya online OMS from home. Just to check how the operation goes.

Oh, I was supposed to resume duty yesterday. But I got MC. Balik saja office pagi ni, terus agak buzz kepala. Bersusun-susun kerrrrrjjja. Bukan kerja tangguh. Tapi kerja harian 10 hari accummulate ke hari ini.

Fendy has done quite a good job. Handling 70% of my part. The 30% which can be hold is hold until I get back. From the Gaya Street one to the daily stuff liaise with the manpower. Memang dia stress lah itu kali. Tadi pagi saya sampai dia belum ada. Though he's late. Weedy kata Fendy did asked her yesterday whether he can apply for mc for blood checking. Err. Saya tak sure sangat. Saya sms dia kata dia mc.I asked him to ask the doctor for 2 day mc for rest, if he's that terrible.

Saya pun tak pasti. Was he really ada high blood before. Or dia suddenly ada high blood after 10 days of handling mine. Yeah. Mine is like hell.

Till then. Shall write it again about my raya. Daa.

REM: Nama saya Dayz, which can be pronounced as Days means Hari. And husband name is Hari-zan, which means Days too. Faham tak.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers