Nuffnang Ads

Wednesday, September 07, 2011

Raya Sembilan, Tujuh September.

Raya kesembilan. Heh.

Raya kesembilan sudah buat OT di office sambil mendengar lagu Geisha. Dan lagulagu KPop juga. Sungguh tidak feel raya kan. Sungguh tidak menyahut seruan cinoi.com.

Ini bukan entri sambutan raya saya. Eh saya banyak cerita raya. Even iftar di Windbell bersama the girls pun belum saya belog-kan lagi. Nantilah. Belum ada masa susun ayat cantik-cantik.

Saya bukan suka sangat kerja. Tapi runsing betul kalau tahu kerja belum siap. Sampai terbawa dalam mimpi. Banyak betul yang pending. Kerjakerja awal bulan lah. Mana lagi mahu reach target yang boss-entah-apa-mimpi sukasuki pullforward ke bulan ini. Suruh habiskan bulan ni. Ehh melampau. Mana lah dapat reach 2.673 in these balance of 23 days. Bukan pesimis. Saya cuma bersikap realistic.

In case tidak habis kena juga buat next month. In case kena buat next month kena lah ada schedule siapsiap kan. Kenalah agresif, sudah tadi kena sound-sound kan. Terpaksa assign teammate lain pergi recruit new group dalam dua hari ni. Kalau boleh recruiting stuff ni mesti settle this week, next week tinggal follow up. Tu pun, saya tak rasa semangat dah nak kerja next week. Eksaited mahu pergi 
R-E-T-R-E-A-T =)

I was quite concern with some of us. I know, sometimes it hard to follow other peeps order kan. Lebih lagi because saya agak junior. Heyy ini bukan arahan lah, kita sama-sama kerja kan. It's just I was assigned to assign you guys, harap you guys pun faham situasi itu kan. Tambah lagi esok ni. I concern mereka akan terasa sebab saya tak pergi pula recruitment. Saya memang nak pergi. Tapi saya banyak task tak siap. Semuanya critical stuff, so I have to stay back at the office besok. Saya nak buat claim report, even my own claim pun undone, T_T nak buat planning untuk Oct lagi.

Okeh. Fine. I stop complaining lah. Saya just nak share muka budakpoyodatangkerjasetelah10haricuti di bawah ni.

Mula-mula sekali, mestilah muka ehbetulkahinijalanpergiofficeakuni?!

Kedua, barulah muka konfiden yeahinilahdiajalanpergiAMC. Phew. Sambil lap peluh di dahi.


Ketiga, gambar ehapakerjaakunakbuathariniah?

Keempat, hoykaunipergikerjakapergimainmain?


Yang paling taktahan tu, dahlah masih mood beraya, pakailah baju kurung kebaya or traditional wear sekalipun kan, even kau pakai kaftan pun okay saja sebab ini kan mood raya. Tapi saya steady saja pakai begini.

Eh kalau mak wa nampak wa pakai sempoi begini pergi kerja mesti dia kata 'boss kau tak marah kah pakai begini?' Well, mum ofis kitew kan macam dalam cerita-cerita korean tu, yang pakai pelik-pelik tu. Itulah tu. Padahal. Sabar seja lah Kak Jima tengok staff pakai baju pergi kerja macam mahu pergi bercuti. T_T

1 comment:

Nonny Atika said...

wish u all the best with arahan boss yg tidak berpijak di bumi nyata tu..klu sy larat, mau jg join lg 4 courses..kasi tambah2 org..insyaAllah..

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers