Nuffnang Ads

Monday, September 26, 2011

Have You Tried Search YOUR Name In Search Engine??

Hey.

Have you ever search your own name di search engine??
.
.
.
Mungkin tidak. Kan?
.
Untuk orang curious melampau seperti saya; jawapannya, Ya Saya Search Nama Sendiri di Yahoo.

Orang feymes tidak akan jakunlah pada perkara begini, sekali search beribu hits keluar. Orang kebanyakan macam saya ni ehem memanglah, what to say surprise dan ya jakunlah to say. Haha

Hasilnya..

Search Web dulu : Guna nama penuh lagi.
Taip nama sendiri, dan keluar dua saja hits yang relevan. Di facebook dan website office. T_T

Kemudian, search Noorhidayah Jinal by Images pula. OMG! Kenapa gambar poyo ini yang keluar? Rupanya, integrated dengan Facebook account. Ini gambar profile picture Facebook saya kan.




Tak percaya??!! Cubalah try test. Saya buat observation with several people's name too. 

Mula-mula, saya recall dulu
siapa rakan paling active dunia maya dan menggunakan nama sebenar??
..
....
......



LAGI BANYAK HITS!! Oh, Ona sangat active ber-tweet kan T_T
(Oh Ona, diharap jangan marah kerana menggunakan nama anda sebagai case study T_T )

Kemudian saya cuba another friend.
...
HARTINI ZAINUDIN
(Do not confuse her with another Hartini Zainudin itu. The other HZ was very popular oh. Even Kak Tiny said, most of people yang request friend di fb dia adalah rakan HZ yang vvip.)

Maybe that is why Kak Tiny tidak guna her real name di FB T_T

Bila saya search full name memang none at all. Bila guna nick name fb dia baru keluar image.
tny zdin


Nah, yang ini profile photo Kak Tiny.

Kesimpulannya; silalah letak profile pics fb yang gorgeous. Supaya bila future-boss search your name, in case he/she want to investigate your history, you are impressive enough to get the attention.

Ehem, I do search few names on my FB Blocked List. Eh eh ketara mem-block orang di facebook rupanya. And, I can view their photo(s). Okehlah kot.


Pstt, I just changed my digi prepaid plan into postpaid one. Remain using my current number. Number dah guna 10 years =) Sayang nak tukar. So, just wait it to be activate =) Semua ni sebab saya malas nak pergi reload, in case ada emergency memang susah T_T Rasanya saya takkan pakai lebih dari sepatutnya kot, I barely call people. Reload RM10-20 saja per month. Lepastu, ada tab case yang lawa sangat sangat sangat. Pink with white dots, adorable dan manis sangat. Tapi tak jadi beli. Bob mesti menyampah kalau saya tukar case tab dia pergi pink =( Pinky. Mana lelaki nak kan. T_T








3 comments:

Cinoi Lavigne said...

Saya selalu google nama sendiri, both nama betul n nama panggilan, semua keluar blog.
Ahahaha. Gila menggoogle kan.

FionaHafiz said...

T______T
jadi bahan spesimen. ah ah ah. segala nurul aima, puan azmah pun terikut. ah ah ah.

Dayz J said...

@Cinoi; aku ada try guna nama cinoi, gambar dari belog yang keluar. hehe nama betul aku tidak tahu, tapi mungkin bermula dengan sri noor, sebab macam pernah terbaca ni. Dari mana dapat nama cinoi sebenarnya?

@Ona; iya. Sekarang tahu begini macam bahaya juga kan. what if kalau strangers dapat our personal info. scary.

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers