Nuffnang Ads

Friday, September 09, 2011

Doa 09 September (juga sedikit catitan)

.Ya-Allah.

"Permudahkan urusan saya untuk hari-hari mendatang. Tenangkan hati dan jiwa saya, jadikan ia tenteram selalu. Ingatkan aku bila aku lalai dengan nikmat-Mu."

1. Saya nekad beli kereta. Ini bermakna urusan membeli rumah harus simpan lagi 2,3 tahun. T_T
Tersadai di tepi highway Kepayan malam 7 Sept, 7.30 malam.  

2. Saya akan kurangkan mengeluh, sebab mengeluh itu memberatkan kerja yang ringan. Saya tahu, tapi terlupa juga kadang-kadang.

3. Saya tahu saya harus full swing kerja these few months. Semoga Tuhan beri saya kekuatan.

4. Kadang-kadang Tuhan menguji kita dengan ujian yang berat. Tapi saya percaya Tuhan Maha Mengetahui kemampuan hamba-Nya.

5. Most time, jalan saya mendapatkan sesuatu memang jalan panjang dan berliku. We tried hard, but others get it easily. Tidak mengapa. Saya percaya, semakin sukar kita mendapatkan sesuatu, semakin kita akan menghargainya. Dan saya yakin, manisnya akan lebih indah terasa.
Thru best and worst.


6. Ada masa kita menangis, tapi bukan sebab marah. Tapi kecewa. Let bygones be bygones.

7. Malam ini, kenduri dirumah Aunti Na. Kenduri eh saya lupa kenduri apa. Tapi objektif kenduri untuk mendoakan anak-anak Aunti yang akan face exam within months, iaitu Ika(STPM), Ira (SPM), Ima (PMR), dan E-en N E'en (UPSR). Susah gila mahu eja nama E'en.

8. Malam ini juga, bestie Adeq tibatiba saja mahu buat OpenHouse. Ehh planning asal bukan Sunday meh? Sunday saya kerja but I'll spare some times to go, no big deal. But since dia dah kata tonight, iya maka tonight lah saya akan datang. Rumah tak jauh pun. Buka FB semalam, baru perasan Ieda kata takdapat attend sebab shif malam. Ieda 2,3 menjak ni macam emosi betul when it comes to gather stuff. Kenapakah Ieda? Hey, aku tahu kau baca ni, jangan diam-diam di sana.
"Aunti, Mama sibuk bake cake. Keira wakil, boleh?"
p/s: Adeq, sila jangan marah pemilik belog kerana menyiarkan gambar Keira 18sx.

9. Sharing news: Another bestgirl, Elmo is getting engaged this Oct 1 =) Baguslah. Setiap kali best girl ingin further relationship into next level saya rasa teruja dan sedih di satu masa. Kau tahu lah, bila kau sudah kenal dia sejak kecil, kau tahu kisah cinta duka lara dia selama ini dan bila dia jumpa Mr Right hati kau berkata -- Finally (dalam nada sedih)! Finally kau jumpa dia. Finally kawan baik yang dulu miliki separuh hidup kau kini akan teruskan separuh hidup dia dengan orang lain pula. 
Ms Elma & Ms Jani

10. Berita #9 seterusnya membawa kepada soalan, bilakah turn si Jani?! Jani, kau akan jadi DSOLG girls yang paling last berjodohan, tahuuu. Last Girl Standing. Weehoo. Apa yang weehoo nya pula? Jani is currently dating our schoolmate, Syukhri Y. Saya mendoakan berkekalan ke jinjang pelamin Pak Abu. Hew hew.

Kalau anda perasan, tadi di permulaan entri kan macam sedih. At the end of entri ada happy vibes kan. Hehe Hidup bukan untuk bersedih saja. Fine its lunch time and I am alone in this room. Siapa suruh assign semua teammates pergi marketing. Off to eat my Nasi Lemak. Nasi Lemak breakfast yang upgrade to lunch. Babai.

2 comments:

rose farina said...

sometimes bila kita susah, masa tulah sebenarnya ada nikmat manis. orang kata, bila Allah bagi kita dugaan..kita yang di sayang.

cheers! jadikan hidup kita sentiasa bermakna. :)

Nonny Atika said...

saya amin kan semua doa² ko tu .. untuk ko & untuk saya juga.. (so, sudah pilih² yg mana satu barang bagus yg berkenan di hati dlm list yang d fax tadi..kasi info la manatau saya pun mau 1 juga hihi)

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers