Nuffnang Ads

Sunday, September 25, 2011

Eh Selebritik.

Hai.

Just short belog updates before going home. Tajuk saya tidak silap taip, anda tidak salah baca. Memang ini cerita selebriti dan itik. Ntah tidak dapat kasi kait sama itik pun tapi bunyi sedap. Bolehlah itu.

-------------------------------------

#1 : NH-MS

U know siapa saya maksudkan kan. Mana-mana belog pun cerita dia la, gambar nikah lah, gambar baju sponsor berjuta tu lah. Ehh who cares?.. One thing for sure, kalau pun happy sangat kahwin tajaan, takpayahlah announce satu malaysia 'saya satu-satunya yang pakai vera wang'. Yang NH bagi statement di Kosmo, 'Saya jadikan kegagalan perkahwinan pertama sebagai iktibar', selepas nikah terasa sebak ingat ketidaksempurnaan perkahwinan dahulu lah. Ehh speak for yourself itu kan. The failure was you, kan. Eh media pun jangan bagi publisiti sangatlah weh, bukan siapa-siapa pun. Tak faham apa maksud saya? Visit this, this, and this lah. Both faces are everywhere. Spoil my holiday mood saja.

BTW, ada rumours kata baju itu akan di simpan di muzium. Di muzium?? Like whattheapa lah kan. Its just baju. From an unimportant peoples on their unimportant wedding. A homewrecker and an unfaithful husband.

" The best revenge for a husband stealer is to let her keep him."


#2 : Si penjaga gol, si model dan si blogger.

Baca ini dulu.

Okehlah, ignore the fact yang KF left JR for DT. Saja tulis short-form. Ahh ada yang tak faham cerita ini kah? Okehlah fine, tulis penuh. KhairulFahmi tinggalkan EliaJejariRuncing for DahliaTeck. Nah, sekarang faham kan. Kau baca di tweet tu si Fahmi tweettweet si Dahlia konon. Ahh bekas tunang baca mesti rasa down.

Ehem, from my experience. Less is more. When thing mess up, lebih baik berdiam. Kita tidak tahu apa akan jadi di kemudian hari kan. Come on, tunang kau kedapatan oleh pihak media, seharusnya kau sebagai tunang berada di sisi. Kalau dia mess up pun kau harus sokong dan cover. Maksud saya, damaga control itu perlu sebelum kau tambah petrol di api. Tapi sebaliknya bila kau ikut sama siram petrol, nah beginilah jadinya. Sebab itu, kalau marah sangat cuba bertenang. Jangan terus lepaskan di fb, twitter atau belog. Kita ingat marah kita, tapi kita lupa orang lain juga ada perasaan. Begitu maksud saya.

Yang tambah menarik, selain dari 3 watak utama di atas, juga watak sampingan; para skandal(s) si penjaga gol, kononnya, kini ada extra dua watak tambahan. Boleh lawat dua belog ini untuk skrip mereka.


Bolehlah untuk jadi bahan bacaan lawak. Oh, saya tidak begitu berminat meneruskan pembacaan di belog kedua. Melanggar prinsip penulisan belog yang menarik. Font susah baca.
-------------------------------------

Bai. Jumpa esok. Selamat bercuti.



Harap boleh dapat kereta dalam minggu depan ni. Selamat bertunang, Elmo.



5 comments:

Nonny Atika said...

ya..sy setuju..seharusnya JR tidak perlu lepaskan kemarahan di fb macam yg dia buat tu.. tapi nasi sudah jadi bubur..

as for NH-MS, i have nothing good to say. sigh

Cinoi Lavigne said...

1.apdetnya kau dgn dunia hiburan kan. aku mmg x stuju psl baju bekas dia pakai mau dipamer d muzium. dan aku baru tau dia ckp dia satu2nya pakai vera wang d malaysiaaa. hello. my fren kan, my former housemate d U, dia kawin thn 2008 pakai vera wang okayyy. LOL

2. makasih for the penjaga gol link byk2 hahah bole kasi ilang ngantuk tu baca

Dayz J said...

@Nonny; itu buruknya teknologi kan T_T Cepat saja tersebar.

@Cinoi; itulah pasal.Baju sponsor seja pun mau trip. Menyampah ahh. Pasal penjaga gol tu, memang lucu ehh kalau baca belogbelog tu, terutama ahkak puaka tu, hehe

Sheila said...

Si MS tu silap. My high school friend kawin pakai Vera Wang jugak & kasut Jimmy Choo. So she's not the only one lah.

Btw, kenapa jugak mau d masuk muzium. Mcm Malaysia suda tiada brg bagus utk d simpan d muzium.

Anyway, salam perkenalan.. :)

Dayz J said...

@Sheila; meluat kan?? Like whatever lah mau membangga begitu. Dia mau show-off dia better dari Siti lah kot.

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers