Nuffnang Ads

Thursday, November 10, 2011

Behind The Scene: The HandBag.

Husband asking me; kenapa juga beg selalu berat sangat neh?
What he mean is my handbag lah.


Sebenarnya, saya baru sahaja tukar into this beg. Beg hitam sebelum neh dah koyak. Maybe sebab selalu bawa terlebih muatan =)

Here we goes.

The beg. (victim)


The Insider Stuff(s): Suspect



Mini Pouch

  • Pendrive
  • Simkad (old prepaid one)
  • Medication (Painkiller)
  • Pendrive(s) (kalau sempat dia masuklah)
  • Earings (kalau kelamkabut dia masuklah sini)
  • HTC Earphone (in case wanna listen to upbeat and loud sound ;) )
  • Coins ( Kumpul masuk sini, kalau berat cukup baru masuk tabung dirumah)
  • Hair Clip dan Angry Bird Pen (Oh dekat sini ya? I taperasan kat sini)


Make-up Healthy Pouch
  • SilkyWhite powder (I dont know why but this is suitable for me. I tried Maybelline and Revlon but my face jadi oily sangat.)
  • Avon Mineral Blusher. (This is good, looks natural. At least my face wont looks like red cheek clown)
  • Nivea Whitening Lotion (Tak cukup wangi. Tapi meresap ke kulit.)
  • Mascara. (Maybelline and Silkygirl the best for me. I really wanted to buy DollyWinks lah, but so pricey, 60++. Okeh, nanti kempunan so hujung bulan neh mesti pergi CityMall dan beli.)
  • Avon Mineral BB Cream. (The first BB cream I tried, so no comparison yet. So far, its fine with me, can cover my blemish tapi taklah sampai muka licin bak porselin. Masa I survey for BB cream during Ramadhan haritu, saya serius tiada masa nak keluar pergi manamana beli, ended up saya try Avon saja. Avon selang 5 pintu sahaja lah.)
  • Avon Eyeliner (Black). (Mula mula guna memang okey, sebab senang nak lukis line when it still new. Tapi lama kelamaan, it will became blunt and fader. Kena asah sikit agar blacker.)
  • Silky Gel Eyeliner. (Avon dah blunt, so I use this dulu. Senang lukis, tapi garis boleh jadi sangat lebar. This few days I jarang guna sebab I have itchy and watery eyes, takut comot bila gosok mata.)
  • Blusher brush. (Cheap but good one. Plan to buy Elianto or Avon, next in the list)
  • SilkyGirl Lip Balm.
  • Lipstick. (Rugi beli sebab jarang pakai.)
  • Vaseline Lip Care. (I practise neh sahaja at this moment. Bibir pecah ;( )
  • Roll-on Perfume. (To be use after marketing. Kalau rasa berpeluh sangat. Duh)
  • SilkyGirl Lip Gloss. (Tak pakai since bibir pecah)

When it comes to makeup healthy pouch, suddenly it becames longer written. Damn. Sebenarnya, this few weeks (eceh, padahal since last week je pun), my eyes get watery dan itchy. Tangan gatal je nak gosok. Bibir pun pecah. Tahulah perasaan bila ada kulit lips kasar tu kan, mesti jari amai nak carik part kasar tu. What to do?!

Spectacles.
Mesti bawa lah. Nanti mata sakit kalau kena silau.


Content Keseluruhan

Summarily, antara penyumbang terberat beg saya is BOB PUNYA TAB!

Sometimes, when we hangout, I jadi tukangbawabarang dia; dia punya wallet, dia punya tab, dia punya kunci kereta (fine! itu tak berat mana pon.), dia punya phone. Ada lagi ada lagi, kalau dia beli makanan dia suruh saya bawa dalam beg supaya boleh makan di movie hall. Sometimes, dia suka guna perfume saya, lipbalm saya, lotion saya bila jalan.

Jadi, saya neh carriage aka pembawa muatan bersama lah kan?? KAN?


Now Dear Husband;
Do You Still Dare Asking Me What's Inside My Bag?!

I bet you don't.


No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers