Nuffnang Ads

Tuesday, December 13, 2011

Kalau Aku Jadi Boss.

Tumpang berangan sekejap.

Kalau aku jadi boss,
I think I'm gonna be a terrible one.
Yang dibenci. Yang dimaki.

Pertama,
Sebab aku adalah manusia samseng,
If i said i want it, then i want it. I dont care how you do it. By hook by crook must be done.

Kedua,
Sebab aku kurang deria empati,
Kalau aku suruh kau kena buat,
Tak tahu? Belajar.
Tak pandai? Belajar.
Tak mahu? No such reason. You hav to do it. I dont accept any reason, whatever it is.
Gaduh dgn bf, hoping me faham, no way. You are the one yg kena kawal situasi itu.
Not me.

Ketiga,
Sebab aku memang penyuruh.
Dan apa kena suruh kau kena buat tanpa ada alasan.
Kau kena buat saja jangan dulu minta penjelasan.
Kalau kau asyik nak penjelasan bila kerja nak siap?
Kau kena buat dulu dan fahami kemudian.
Kau akan faham juga.


Dan,
aku akan bagi kerja kaw-kaw,
kenapa?
sebab aku rasa semua orang harus bermula dari bawah, dari kerja paling remeh,
itu akan membentuk keperibadian kau kelak,
berlian juga terhasil daripada tekanan.


Kalau terlampau dimanjakan, you will never learn from experience.
Kerja bukan sekadar carian duit, tapi juga pengalaman hidup.
Kerja bukan macam di rumah, semua orang jaga kau, semua orang lindungi kau,

This is serious business, and this is REAL LIFE.

posted from Bloggeroid

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers