Nuffnang Ads

Thursday, October 06, 2011

Eh. Mimpi Hantu?..

Its almost 4pm.

Fendy is on sick leave today =.= Went out for lunch at PizzaHut Likas with colleagues. Check FB nampak Alung post gambar nasi embak, siap checked-in there lagi. So, I guess the boys went lunch there lah =) Luckily fesbuk blocked di office, kalau tak laju seja boss tahu pergerakan staffs T_T
These few days memang malas mengupdate belog =.= As I mention before saya balik awal kan setiap hari. At 5 pun dah boleh balik, tapi tetap sampai Kinarut dekat jam 7 malam juga. Lepas masakmasak dan makanmakan, I straight pergi bed terus tidur. Bangun esok mesti jam 6 juga.

Macam penat sangat. Taktahu lah apa yang dipenatkan sangat neh. Kerja macam biasa seja pun, workload pun banyak yang biasa juga. Hmm. Kurang tidur? Ehh awak janganlah, I tidur lebih 9 jam tau. Ahh kurang cergas lah agaknya, dulu sempat lagi joging segala, sekarang ni apa pun tak sempat T_T

Bila tidur pun mimpi macammacam. Kadangkadang 3,4 jenis mimpi masuk bersambungsambung macam lah saya bayar tiket mimpi untuk 4 cerita T_T  Saya andaikan terlalu penat lah tu. Tidur yang lena adalah tidur yang tanpa mimpi, kan. Kadangkadang juga mimpi adalah sambungan sisa perasaan kita di dunia sebenar.

Macam semalam, saya mimpi agak pelik. Beberapa malam tu pun pelik sampai bila teringat saya ketawa kuatkuat hahahahaha! macamlah kelakar sangat. Tapi dah lupa mimpi apa. Yang ini saya ingat sebab fresh kan.

Pertama: saya mimpi HANTU. Jelmaan neh macam mencari orang di kedai makan nah kan sudah saya bilang lucu gila . Dia ikut beratur beli makanan buffet lepastu semua orang bisikbisik itu hantu yang lain semua lari tapi saya tetap stay in line untuk makanan itu. Ahh, dalam mimpi pun kuat makan T_T At last saya bercerita dengan so-called hantu itu tapi saya tidak sure tentang apa.  Serius cakap part starting memang seram lamalama kelucuan sendiri. Lepas tu masuk tibatiba pergi mimpi kedua.

Kedua : Tibatiba berada di satu tempat yang tibatiba ada banyak kucing sampai itu kucing semua macam jatuh bertaburan dari langit. Tapi semua itu pastilah kucing hidup. Semua berjalanjalan dan saya sangat ingat mimpi ini sebab saya takut kucing kan. So, a cat in my dream is definitely not a good dream one for me loh.

Yang Ketiga: Hmm. Ahh yang ketiga saya lupa. Serius.

And just now, just before I wrote this entri, you know lah saya kan suka google apa seja yang terlintas di fikiran (sebenarnya tadi meng-google Steve Jobs. RIP Steve.) lalu secara spontan teringat mimpi semalam lalu dengan spontan juga menaip 'tafsir mimpi kucing' dan 'tafsir mimpi hantu' secara tibatiba. Lalu klik kanan pada link untuk open di new tab dan terus taip starting entri ini. Pheww.

Hasil carian adalah begini. Ready??
Ready tak??
Readyyy??!!
.
.
.
.
.


Please excuse my buruk-ness of using snipping tools, ya.
Tangan I memang shaky. Ahaha

Fine lah. Itu sahaja buat masa ini. Sungguh banyak report. Trainer's Yearly Report. Monthly Claim Evaluation Report. Overall ICT Project Report. Satu due date before 7th. Dua lagi due date before 17th. Dua neh mesti ada presentation sekali sebab on the 19th itu ada ICT Project Post Mortem. Saya ucapkan Selamat Maju Jaya lah kepada diri sendiri. Semoga berjaya. Ohh, itu belum termasuk part-time punya kerja buku UBS cikgu Edmund kan T_T


Sebut pasal hantu, nanti lah bila ada banyaakk masa (read: entah bila), nanti saya tulis entry pasal saya nampak hantu ah. Betulbetul saya cakap neh. Tunggu ahh.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers