Nuffnang Ads

Friday, October 21, 2011

Semalam Memang Hangat.

Semalam. Yaa, semalam malam jumaat.
Ceritanya begini.
Saya balik lewat sikit, lewat 30 minit saja.
Hujan kuat lagi kan =.=
Gila. Kilat lagi.
Eh aku memang cuak kalau kilat enterframe cuaca =.=

Masa driving home, hati gembira sudah, ingat pulang dapat terus tidur.
I really mean sleeping, peeps. Tolonglah baca dulu.
Bob lagi sms bilang dia lewat sedikit balik. Yeay.
Boleh tengok 391 dan 701, kalau dia ada asyik nak tengok tv1 saja.
Old school betul.
Boleh cuci baju. Boleh sambung kerja translating buku.
Ehh banyaknya boleh buat.

Seperti yang di-tweet, singgah membeli martabak, burger cheese keju juga ikan bakar.
Sebab saya memang lapar time tu. Lupa lunch.
Sampai tahap driving sambil memakan burger T.T
Timun jatuh di baju pun saya tidak peduli.

FINE. Sampai rumah. Terbayang my sweet bedland.
Pergi bilik. Eh eh kunci?!
Tidak apa, biasa Bob kasi tinggal kunci di tepi neh.. ehh tiada?
Check phone, masa neh hati bengang 10% sudah,
Ada satu kunci pelik (means tak pernah nampak), terus saya try.
FINE- Bukan kunci bilik.

Sms Bob. Mana kunci bilik?
Dua minit kemudian sms lagi.
Lain kali tapayah kunci lah.
Pending? Pending!?
Geramnya aku.

Saya sms sampai 12 kali.
Semua pending.
Eh pesal kau sms walau kau tahu pending ahh? Entah.

Okeh fine.
Saya memang pantang lah kalau masih pakai baju office sampai tengah malam.
Lepas tu mengantuk lagi.
Ehh untuk makluman, saya memang cepat ngantuk okay,
Jam 9 mata bengkak kalau tidak tidur.
Serius neh. *Muka serius.

Tak tahan mengantuk, saya baring di sofa.
Dalam hati, adalah yang tidur luar neh malam.
Taklama kemudian dia balik.

Dia ingat saya sakit saya tidur luar.
Dia pegang kepala, tanya kenapa tidur luar.
Ewah. Buat lupa nampak.

'Baby kunci bilik kan?'

Terus dia pergi pintu.
Saya dengar dia pusing tombol.
Lepas tu dia datang balik.

'Sayang, kunci bilik tinggal di rumah pakcik Uda.'

DANG!!!!!!!!

'Kita tidur luar lah malam neh.' Sambil dia sengih-sengih.

Saya tarik muka. Baju kerja saya esok?
Bantal saya selimut saya tilam saya??
I cant sleep without my sweet blanket and pillow T_T

Last last, start kereta jalan pergi Kawang ambil kunci kereta.

Malam tadi.
' Eh sayang tapayah lah baca sms tu semua.'
' Kenapa? Apa sayang tulis.'
' Eh tiada apa-apa janganlah baca.'
' Hahaha (lepas dia baca 12 sms tadi) '
' Esok tapayah kunci lagi lah. Apa juga barang berharga di bilik neh?'
' Eh laptop sayang. Galaxy tab lagi.'
' Hish, manada orang nak curi lah.'
' Ehh, nanti dia curi bantal-bantal kita.'

Please lah.
T_T

1 comment:

Ce'gu JAERA said...

ehehehehe.... so sweet story..

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers