Nuffnang Ads

Wednesday, October 12, 2011

Penyakit Di Rumah Kenduri

Saya ada satu penyakit.
Penyakit gugup buat task depan orang.
Tak faham??
Tak faham eh??

Mesti kamu pernah alami juga.
Takkan I je kot.
Kamon lah. Join my penyakit club.
Taklah I malu sorang sorang.

Exhibit 1
Pergi rumah kenduri.
Seperti biasa ada kitchen chores nak buat.
Kena lah buatbuat offer diri nak potong bawang,
nanti pelik pula duduk goyang kaki main twit-twit saja.
Lalu yang selalunya di rumah potong bawang tu macam celah gigi punya kerja, tibatiba jadi cuak.
Takut cara kau potong bawang tu salah.

Exhibit 2
Juga dirumah kenduri.
Tibatiba macik dapur suruh buat air.
Terus kau terkaku sebab tibatiba keluar kebodohan
tibatiba tanya buat nescafe mau campur apa?
Terus macik macik disana pandang kau macam kata
Hek eleh budak ni takkan tak tau buat air??

Exhibit 3
Masih dirumah kenduri tadi
Lalu kali neh di suruh potong tembikai
Kau nganga
Bukan tidak pandai
Tapi tembikai kan banyak jenis potong
ada yang potong kulit dulu bulatbulat baru belah
ada yang belahbelah dulu baru buang kulit

Nah. Jadi kalau kamu jumpa saya di kenduri, lepastu saya macam raguragu buat kerja,
bukan sebab saya tidak tahu,
tapi sebab saya takut cara saya buat tak menepati cara macik kenduri lah itu, hahaha

Untuk rekod;
dirumah saya tepak saja bawang putih dengan parang besar sebelum hiris.
dirumah saya buat nescafe 3 in 1 untuk gelas, campur susu kalau di jag, campur gula dan krimer bila di tempat MIL,
dirumah saya potong tembikai belahbelah dulu baru potong kulit,
ehh tak, saya tipu,
dirumah tak potong kulit, makan saja isi, nanti kulit dia buang lah sendiri.


Anda pula bagaimana??

2 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

he he spy nda raguragu ko tanya ja "mo buat yg mcm mn ni?"

Dayz J said...

Aima; begitulah selalunya. tapi ada juga macik kampung bila kita tanya dia buat muka macam ' ehh takkan itu pun tak tau'. =.=

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers