Nuffnang Ads

Tuesday, October 18, 2011

Unfit.

Hai.

Last week lepas jadi naughty sikit pergi kbox dan pizza dengan rakan,
Isnin terus dapat mc.

Tak percaya I dapat MC.
Ingat saya beli kot.
The truth is; saya ada allergic kepada sejuk.
Bila terlampau sejuk, saya boleh selsema.
Dicampur dengan depresi, nah lagi lah.

Last week saya memang headache terlampau sudah,
I knew my limit,
Sebab itu I paksa kawan-kawan temankan jalan,
I knew they're my cure. Haha tipu.

Monday, bangun memang sneeze tak habis,
headache naik sampai kepala,
So pergi lah Dr Dilly.

Saya kata I was not feeling well,
Doc checked. Ambil temperature segala.
And finally said, something inside my nose is swollen,
semua neh sebab terdedah kepada benda yang menyebabkan allergic,
Sejuk, Habuk dan Asap.

Saya tanya, ada tak ubat untuk hilangkan terus allergic neh,
Dia kata tiada.
Sekiranya kau masih terdedah kepada tiga di atas itu,
maka kau akan sentiasa caught with these.

Ah. Meaning benda neh will always be with me.
The headache, the dizziness, it all may be repeats every month.
Saya tahu. And, saya tak pergi klinik kecuali betulbetul tidak tahan,

Doctor advised;
Jangan terlalu kena sejuk. So, kena keluar cari tempat panas each hour.
Jangan terlalu minum caffeine. Speechless.
Jangan kena asap. Now you know bila ada smoker mengapa saya tutup hidung.
Sebab asap buat saya lemas.

MC kemarin berbunyi begini; Tension Headache.  There was one tu dapat super-awesome punya sakit tapi saya lupa nama tapi ada perkataan Nausea, Repeatitive dan Headache. Peh, bunyi macam siyes je.

That was for today. I extremely busy now. Tibatiba baru notice esok ada GBT meeting, petang pula ada PostMortem ICT Meeting. Dan, I have feeling today's gonna be super-duper busy day.

Eh, lunchour ada appointment dengan car dealer. Ingat tuh.

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers