Nuffnang Ads

Monday, July 11, 2011

Not Much To Say

Hai hai. Tidak banyak saya mahu cakap. Beberapa hari ni memang busy macam gila. Ini hari ke-8 saya kerja tanpa offday. Tidak, bukan rekod ini. Ini perkara biasa dengan orang minta puji macam saya. Macam tidak cukup kau kerja 8 ke 6 Isnin ke Jumaat, sambung Sabtu kau sambung lagi mengajar Ahad. Terbaik, bro.

Saya bangga juga, bukan dengan diri saya saja, tapi dengan colleagues lain. Semua pun rajin ambil part time. Wehh, duit tidak datang golek-golek. Saya jumpa mereka tiap tiap hari, tidak, saya tidak tipu. Memang hari hari jumpa.  Hari hari kerja kan kan. Okeh, jabatan buruh tidak payah susah-susah datang, sebab ini inisiatif sendiri, bukan kena paksa. Ekeke Mungkin juga sebab enjoy disini.

Dua minggu sudah saya tidak balik Kawang. Minggu ni kami balik, insya allah. Asalnya, saya ada kelas Movie Editing this Sunday, tapi since Datuk Jainab request untuk group dia, dan saya tidak mahir guna Dreamweaver, saya pass lah dengan trainer lain. Bukan rezeki saya. Kebetulan pula, Wada call tadi inform this week (17/7) ada kenduri. So, semua just on time.

This few weeks memang agak busy, musim claim. Report 22 pages, ohh saya belum siap lagi =’) Busy mengurus benda-benda yang bukan urusan saya, tapi not to be calculative, saya buat sajalah. Tiada masalah juga berbuat baik,kan.

Normally, sampai office baru mahu duduk terus kena panggil untuk report student’ number and benda-benda macam itu lah. Mula-mula memang stress, lama-lama ni saya dah biasa. Breakfast food biasanya akan jadi lunch food, itu pun perkara biasa. Tiada yang luar biasa. Setakat missed lunch tu pun dah biasa. Haha

By the way, saya baru saja sampai office jam 6 petang tadi, itupun rushing sebab Kak Tiny mengajar replace Christine *geleng kepala*. Tadi tengahari saya keluar lunch+cari kain raya+hantar baju pergi jahit dengan Bob, imagine that 3 dalam 1, and within an hour. Cepat kan?? Balik ofis then prepare untuk pergi urus advertising license di DBKK and jumpa Pn Faridah Ahmad of Kementerian Belia di Wisma Muis. TIRED sangat.  *semalam pun kitew balik dari teaching terus tido sampai tengah malam, haha*

Esok lagi busy. Mungkin pergi Dewan Bahasa & Pustaka urus lesen tu, then pergi Giatmara Sepanggar dan Masterskill, Likas. Pheww. Selalu saya dengan Kak Tiny saja pergi, tapi this time Mas ikut sekali. Sebab Kak Tiny is going to leave us soon, so half of the job will be with Mas and the rest to ME. I don’t know, me and Kak Tiny normally buat kerja 2 orang. Maksudnya, both of us needs 4 replacement if saya pun resign =) Haha Ehh bukan ketawa jahat tauu.

Ohh for tomorrow also, we need to re-confirm what subject Datuk’s group want to take, then prepare with the lab, and the TRAINER. Gossh..banyaknyaaaaaa kerja.

Saya pun taktahu kenapa asyik babbling tentang benda office tiba-tiba. Addicted to work lah ini. Haih.

Okeh, okeh, just sharing semalam while I cooking, I overheard this:
MUM: Ba, 1610 jam berapa?
DAD: 4.10 petang. Tolak ja 16 tu dengan 12.
Few minutes later..
MUM: 2310 jam berapa??
DAD: 11.10 malam. Hish, mak kau ni. Sudah aku cakap tadi tolak 12 pun tidak faham-faham lagi.
ME & Bros : T_T

*PUNYALAH PENIPU, TADI DI ATAS BILANG NOT MUCH TO UPDATE.*

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers