Nuffnang Ads

Tuesday, July 05, 2011

Types of the day

Unpredictable and weird, that's me most of the time T_T Blame the hormone, y'all. Lemme show youjenis hari saya. Yah, anda patut buat juga. Tengok kau ada berapa jenis hari.

HARI MALAS SEDUNIA
Cukup malas. Buat kerja, malas. Bangun pagi, malas. Pergi office, malas. Sambut telefon, malas. Kau tau  M-A-L-A-S? Nah itulah saya malas kalau kau lambat faham.

HARI BANYAK CAKAP
Ini hari yang saya akan terlampau banyak berkata-kata. Ada sahaja modal bercakap, ada sahaja ayat mau keluar dari mulut. Kalau masuk itu pertandingan yang macam dalam cerita Kuch Kuch Hota Hai yang cabut satu topik then cakap sebanyak mungkin itu  pasti saya menang, weehoo~

HARI MULUT BATU
Ini gabungan malas dan cakap, iaitu malas bercakap.  Tapi tidak juga diam, tidak juga rajin, hoho Cuma malas bercakap, kalau boleh masa orang telefon saya mau bagi isyarat tangan saja. Bukan isyarat tangan menjelaskan item, tapi isyarat talk to the hand. Ekk? Kadang-kadang , saya cakap dengan Kak Tiny begini;
ME: Kak Kak, ada bah aku mau cakap ini.
KT: Hah, apa apa? *Eksaited kunun.*
ME: Haih. Nantilah aku cakap. Malas aku mau explain hari ni.
KT: Kau ni kan.. T_T

HARI PANAS SEPEJABAT
Ini biasanya berlaku apabila suasana sudah amat kritikal. Boss push, claim date mau due, dan list kerja tidak pandai habis. Nah itulah harinya darah saya naik mendadak. Saya boleh bertenang kalau kerja saya kejar saya, tapi saya memang stress kalau orang push saya. Biasanya, boss #1 push boss #2 push lagi boss #3, akhirkata saya lah yang ditekan ke hujungnya T_T  Tapi syukurlah. Saya tidak pernah mengamuk jadi hijau di office. Mulut sahaja lah yang bising, masih mampu kawal diri lagi. Saya rasa mungkin saya lah TC paling penyabar kali kan, Ecehh muntah rakan sepejabat baca.

HARI MAKAN MAKAN
Most of the days was Hari Makan-Makan . Haha Mulut mengunyah tidak henti tapi tangan laju jalan buat kerja. Weehh Saya tidak tahu lah kalau ada satu hari yang langsung seorang pekerja tidak buat kerja akibat hari betul-betul malas melanda, ada meh? Saya tidak pernah oh. At least mesti ada 5 job task done per day. Pheww.

HARI DIAM-DIAM.
HAHAHAHA LOL  Paling tidak logik tahuu. Malas cakap, mungkin. TAPI DIAM?? Sepanjang hari? Sepanjang hari??? NO NO NO. Kak Tiny bilang, Kau? Diam? Puhh, nda percaya aku.. LOLOL
Ekeke

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers