Nuffnang Ads

Tuesday, July 26, 2011

Wake-up Call

I had a bad day yesterday. As usual I was in my 9.30-6.30 shift, everything was in good situation, or maybe I fake my okay-ness to hide everything.

While I walked towards car, husband repeatedly call me, asking my location. Yah, he’s doing that on every monday, sebab dia risau saya selalu lambat-kan masa pulang untuk siapkan kerja. Well, I have a bad eyesight in midnight, jadi fahamilah kerisauan dia kan.

Saya rasa sangat annoying, and maybe I talked a bit harsh to him. If you knows me, anda patut tahu saya bukan jenis yang bercakap kasar. Saya cuma rasa sangat irritating bila dia call balik-balik. Disitulah saya unexpectedly scold him.

Saya start enjin kereta, pasang mp3 kuatkuat, tarik nafas dalamdalam, and drove home. Along Jalan Teluk Likas, tibatiba saya tersedar. Kenapa saya marah sangat tadi? And I spit it out to the wrong person. Sangat guilty. Siap terfikir, macammana kalau saya mati sebelum sempat sampai rumah minta maaf dengan Bob? God. Punyalah.

Tiba-tiba phone ringing.

B : Sayang, laptop sayang mana??

M : Oh, Ainal pakai semalam. Mungkin dia yang simpan.

B : Oh. Galaxytab Bie??

M : Sorry,Ayang terbawa di beg.

B : Ohh, Bie ingat bilik kita kena rompak tadi.

M: Hahaha! Baby..

B : Hurm?

M : Sorry ah tadi. Ayang teremosi bah. Penat.

B : Yah, nda apa. Bie faham.

End of conversation, terus menyumpah damn ***. The truth, sebelum saya headed home fikiran saya terganggu dengan orang office. Panas bila nampak dia.

You see, bila kau sudah kerja almost 8 days without enough rest, emosi memang terganggu sangat. Mungkin sebab saya pendam rasa sakithati, sebab itu ia explode pada orang yang innocent. Jiwakacau beb, kerja Sabtu-Ahad sambung lagi Isnin. Mana tidak.

So, sepanjang jalan pulang, my eyes burst into tears. When I cry, I cry alone. Saya tidak cry secara berkumpulan. Bila dalam kereta saya macam berada di dunia saya sendiri. Dengan lagu saya, dengan jiwakacau saya, dengan airmata saya, tapi yang bagusnya saya, bila habis airmata maka habislah. Tidak sudah dikenang. Tidak lagi mengenang. Remind me to download lagi Kenang Daku Dalam Doamu, okeh.

I am fine. Let alone lah dengan benda remeh yang lain. As long as I take care of myself and my work, that should be more than enough. Walau di hati saya ada terdetik, sometimes when you don’t get what you want, you’ll think of Kenapa Tuhan tidak sayang saya? Uji saya begini? The fact is saya lupa, sesungguhnya Tuhan menguji hamba-Nya yang disayangi. Dia takkan biar kau tersesat walau sesaat. God knows what you can handle. Thank you, Allah.

 

1 comment:

Anonymous said...

be strong bebeh!!!

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers