Nuffnang Ads

Monday, July 04, 2011

Sila Junjung Budi Bahasa Tinggi Ke Langit

12.02 nn. On my way to lunch. Mr P called.
ME: Yes, Mr Paul.
MP: Noor, why DBKK called us and marah-marah over the booth??
ME: Whaa...?? Kenapa?
MP: I don’t know. Nonny said, they call us and marah-marah because we didn’t open the booth yesterday waa.
ME: Who’s calling us? May I know what’s her name.  Tiny and 1 used to liaise with XXX.
MP: I don’t know. You ask Nonny for details. Sort things out after lunch.
ME: Ya, saya call nanti.

Dalam hati, what the hell?? WHY? I just thinking, kenapa mesti mahu marah-marah? Cant you people just slow talk and nice? Nonny said, the DBKK scold us because mereka rugi bila booth kami tidak buka. WTF??! LOL saya dibuatnya. Maafkan lah, saya tidak tahu satu booth kecil kami ini boleh buat rugi walaupun fee tu cuma RM50. Ya, saya silap lah tu kot.
I’m gonna call PBT ini dahulu, asking for the real situation. Sometimes, kita tidak tahu. Mungkin cerita itu versi lain, manatahu mereka ni pun kena push oleh orang atasan kan. Tahulah, saya pun kuli yang selalu dipush juga. Tapi, tidak sampai hati push orang lain juga. Iyya, sebab itu kau tidak pandai kedepan, Dayah.
TAPI, saya weird dangat. Why on earth mereka call Mr Paul ahh? Sedangkan dalam surat permohonan ke Ketua Unit itu, telah dinyatakan bahawa untuk sebarang pertanyaan sila LAH berhubung dengan NOORHIDAYAH JINAL di talian 088-235218 pada waktu pejabat, kalau you call saya luar waktu pejabat pun saya ada. Saya kerja sepanjang hari, minggu lepas, dari jam 8 am ke jam 6 pm.  
By the way, nanti saya update lagi okeh. Saya mahu akan call lah ini after lunch. Ehh kan gov lunch hour 12-2 pm. Ohh harus call cepat, sebab jam 3 teatime mereka.
Update #1 :
After few trials of contacting, at last I managed to talk to this Mr Emmanuel.

ME: Hi. Saya Noor calling from AMC.
HIM: Okay. Ada yang boleh saya bantu?
ME: Encik, saya ada request buka booth di Gaya Street.
HIM: Ohh baru mau request la?
ME: Ehh tidak. Saya dapat approval sudah. Cuma, tadi pagi ada staff unit encek call office saya regarding this. Saya tidak tahu details, tapi menurut staff kami, DBKK staff marah-marah bising-bising sebab kami tidak buka booth kelmarin.
HIM: Ohh siapa yang call kamu tu?
ME: Saya kurang pasti. Dia tidak bagitahu nama. Itu saya pelik.
HIM: Ohh dia marah-marah? Ehh mana boleh begitu.
ME: Itulah saya hairan. Takkan tak buka booth dia marah pula, lagipun kami sudah inform pihak encik.
HIM: Hrm. Jadi kamu mau buat aduan lah ni?
ME: Ehh aduan??? Saya mau buat aduan? Saya rasa saya bukan mau buat aduan ni, encik. Saya cuma mahu tahu kenapa dia call sahaja. Lagipun, dia direct call boss saya, sedangkan dalam surat dinyatakn untuk liaise saya.
HIM: Okeh, macam ni lah. Kamu buat surat baru, nyatakan sebab kukuh tidak dapat hadir Ahad lepas.

Update #2:
While I wrote the first update, a call came in.

HER: Hello, saya Ms Yatimah dari Dewan Bandaraya Kota Kinabalu. Boleh saya tahu dengan siapa saya bercakap?
ME: Saya Noor.
HER: Cik Noor, pagi tadi saya ada buat panggilan bertanya ketidakhadiran AMC di booth kelmarin. Kenapa tidak hadir?
ME: Ohh Cik Yatimah, kelmarin kami dijemput buka booth di Hari Keluarga 1Malaysia di Darau, anjuran Datuk Jainab. Saya ada inform staff puan tentang ni.
HER: Ehh dengan siapa? Tiada siapa-siapa inform saya pun?
ME: Dengan staff perempuan. Puan, selalunya kami akan liaise kepada Puan Hanizah.
HER: Ohh tapi disini staff perempuan cuma saya saja. Hanizah department lain. Ohh tidak apalah. Yang penting hari lain tu semua kamu confirm hadir, kan?
ME: Iya. Jadi tidak perlu buat surat??
HER: Tidak perlu lah.

Miscommunication???
END OF STORY.

1 comment:

Nonny Atika said...

oh yatimah nama dia...

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers