Nuffnang Ads

Wednesday, June 22, 2011

Dreamt of a baby T_T

Sejak belakangan ini. saya selalu mimpi weirdo. Weirdo macam mana?! Hrmm, mimpi yang ganjil dan tidak munasabah. Sebagai seorang yang mempunyai rasa curiosity yang kuat amat, saya pun meng-google arti-arti mimpi saya dan whooooa!~ Did not expect to read these:

Bermimpi diberi rantai emas, sedangkan sudah ada satu yang sama.
Mimpi melihat emas, mempunyai suami yang baik pekerti. (o_o)
Akan mendapat anak kembar jika sudah berkahwin. (AMIN, walaupun possibilities sangat kecil)
Akan mendapat rezeki/ kebaikan jika belum berkahwin

Mimpi bayi lelaki yang sangat comel =b (x 4 ke 5 kali dalam sebulan)
Saya mimpi didatangi baby lelaki. Kadang dia senyum, kadang Nampak seimbas saja. Tapi, mesti bayi lelaki lah. I was not care much, since mungkin saya terbawa perasaan ingin ada baby kan. Sampailah tergerak hati untuk search..
 
Far cuter than my Hairee?? No offense, Eri.

Bermimpi bayi atau kanak2; selalunya mereka yang bermimpi kanak2 atau bayi ianya membawa maksud saka. Bermimpi ternampak kanak2 atau bayi, bermaksud saka itu cuba mendekati.

Disokong dengan teori Tanda Gangguan Jin. Oh My God. K Tiny lagi bilang, ada orang mau cuba-cuba sakitkan kau. Ahh tidak!! Ekeke *Ref: rujuk sini

Mimpi baby tu saya agak risau *should I?*, sebab saya akan mimpi itu sebulan sampai 5,6 kali. SAKA? Hrmm. Hrmm.*Geleng kepala* GANGGUAN JIN? Hrmm. Hrmm. Ya, saya memang selalu mimpi terjatuh dari tempat tinggi—saya andaikan sebab saya gayat. Ya, saya memang selalu susah nak tidur—sebab saya selalu minum cafein dalam kuantiti yang banyak. Ya, saya memang pernah mimpi ular,kucing, kala jengking—ohh saya ingat saya mimpi pergi zoo, bukan meh? Ya, saya memang pernah mimpi tempat kotor nauzubillah—tapi..it was just a dream, kan?

Benda ni semua memang tak bother saya,pun. Even kawan advise pergilah minta ubat atau nasihat orang tua-tua. Tapi, saya..hrmm, saya…hrmm, saya BERSERAH saja. Nanti bila saya adu kat mak, dia confirm hempuk kepala saya bilang, siapa mau buat begitu sama kau,nak? Jangan perasan diri fofular. Hahaha~

Dua hari lepas..

SAYA: Aku mimpi bukan-bukan lah.
RAKAN: As in what?
SAYA: Mimpi nampak baby.
RAKAN: So? Good sign. Mungkin kau mau ada baby.
SAYA: Tapi, tafsir mimpi bilang mungkin gangguan saka atau jin.
RAKAN: Actually..
SAYA: APA?
RAKAN: Actually, hanya orang warak sahaja yang dapat mimpi tepat. Itupun sebab mereka basuh kaki dan baca doa sebelum tidur. Yang lain tu semua mainan tidur sahaja.
SAYA : T_T !!!



4 comments:

FionaHafiz said...

Hanya orang warak saja yang dapat mimpi yang tepat like our nabi nabi tu. Based from my reading, mimpi ni ada dua maksud ja (no matterlah apa cerita mimpi tu). One is gangguan syaitan masa kita tidur. Secnd is your true desire. Sebaiknya setelah bermimpi terus berdoa, klu mimpi itu baik, minta di makbulkan, klu nda baik, minta di jauhkan.

Mimpi aku lagi lah macam macam. Sabar seja lah. Hehe.

noorhidayahj said...

haha memang pun. mimpi merapu saja ni. sampai bob pun nda larat dengar. imaginasi terlampau tinggi.

Nurul Says said...

uih ona..aku sll mimpi shopping SERIUS..ni bukan lawak..ketara dlm otak mau shopping selalu..
Daya..aku pn masa bujang sll mimpi pegang bb..beranak pn perna..hu hu..smp la sekarang..hu hu

dayz j said...

ma, serius oh. baru-baru ni aku mimpi pigang baby kembar sepasang. haha tapi macam real.

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers