Nuffnang Ads

Monday, June 27, 2011

R.I.P MR Johnny Teo

In 2008..

First Week.
HIM: You're the new intern?
ME: Yes, I am.
HIM: Kenapa belum balik?
ME: Saya tunggu bapa fetch,Tuan.
HIM: Ohh, bapa kerja mana? Siapa nama?
ME: Bapa kerja di Jab.Ketua Menteri, En Jinal J.
HIM: Ohh itu bapa kau? Di Bah. Pengurusan & Kewangan kan? Nanti kau tanya-tanya dia lah, approve ka kita proposed untuk kasi besar ini DBKK.Nanti JKOM pindah sebelah sana. (sambil ketawa)
ME: Ya, nanti saya tanya kalau saya ingat.

Few weeks after being transfered to JKom, CP.
He suddenly appeared during lunch hour.
HIM: Where's the rest?
ME: Ehh, selamat tengahari,Tuan. Mungkin yang lain pergi lunch.
HIM: Okay juga ka kau sini?
ME: Okay saja pun.
HIM: Hassanah tidak buli kau?
ME: Haha Tidaklah. Dia okay.
HIM : Pakcik Otoh selalu lambat masuk ka?
ME: Tidak lah. Saya tidak pasti, Tuan.
HIM: Zeno? Dia okay dengan Hassanah?
ME: Hrm, saya rasa semua pun okay.
HIM: Tiada gaduh-gaduh? Kau tidak mahu minta transfer pergi hq balik??
ME: Gaduh?? Tiada pun. Transfer? Tidaklah, I'll be okay wherever saya diletak, Tuan.
HIM: Baguslah kalau begitu. Jangan bagitahu yang lain saya ada singgah ah.

Last Sunday.
Didi: Wi, ko tau kan Tuan Johny Teo?
Saya : Pengarah JKOM?
Didi : Dia meninggal sudah tu hari Sabtu. Heart attack.
Saya : ='(

SPEECHLESS. Pray he rest in peace. He was such a kind-hearted man. Friendliness dan down to earth attitude clearly showed as dia layan saya dengan baik. Walaupun dia Pengarah Jabatan Komputer, DBKK dan saya at that time cuma Practical Student.  A nobody. 

Semoga dia berada di tempat yang baik-baik. Betullah orang kata, budi baik akan diingat sampai bila-bila.
Saya akan ingat budi-baik itu sampai ke akhirnya. ='(

*Tiba-tiba memory as intern flashed back. Sweet time. Boleh klik di belog Friendster MAR 2008 , APR 2008 , MAY 2008, JUNE 2008 dan DEC 2008 saya ( rajin belog masa practical dulu) untuk bersama saya mengimbau memory. *

No comments:

Hubby-Wifey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Been together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers